Tavaly novemberben beugrottam hozzá Fehérvárra Földvárról hazafelé tartva, és többek között szóba került a Tókerülő verseny is. Rákérdeztem, hogy 2021-ben indulhatnék-e a FAHAJÓ-val, mivel az utóbbi években nem ő ment vele, mindig kölcsönadta valakinek. (Akadt egyéb dolga…)

A válasz igenlő volt, és hozzáfűzte, hogy gondolkodik az eladásán is!

Attól a pillanattól ezen járt a fejem, és néhány hét elteltével egymás tenyerébe csaptunk.

Rólam kevesen tudják, hogy korábbi hajóimmal, a Nagymágussal (E30), Kalárissal (50 Cirkáló) 1991 óta az összes szóló versenyen elindultam (MARINA KUPÁK, KEREKED KUPÁK etc.), majd 2000-től jöttek a TBS majd MOL Tókerülő szóló versenyek.

 Ezenkívül 1971 óta majdnem minden KÉK SZALAGON is versenyeztem, nyertem kis E30, 50Cirkáló. ASSO99,  NAU 370 Osztályokban, és valószínűleg én kerültem meg versenyben legtöbbször a tavat. (még hiányos az excel táblám, de 70 felett van a szám)

Visszatérve a hajóra:

Egyedi tervezésű; anyaga full karbonszendvics; a deck 24 mm, a héj 20 mm; a hajó akkor is visszaáll, ha az árbóc a víz alá kerül.

 260 kg a hajótest, 450 kg a billenthető kiel,a rudazat és a kormányok is karbonból készültek. A hajótest és egyben a vízvonal is 8 m, az orrsudár 1,5 m.

Az árbóc 12,45 Cm, a bumm 3,95 cm.

6 db vitorlája van:

-        gross  36,5m2

-        fock 18,3  m2

-        viharfock 10 m2

-        Code  0  52 m2,

-        Csúcsgenakker  85 m2,

-        nagyszeles genakker 57 m2

Az évek során a centrális, kiel előtt elhelyezett szimmetrikus uszony eltávolításra került, és emiatt a hajó erősen abtreibolt (cirkáláskor oldalra csúszott).

Az idei felújítás/fejlesztés során 2 új aszimmetrikus karbon uszony került beépítésre, és ezek reményeim, illetve az eddigi tapasztalatok alapján csökkentik, ill megszüntetik ezt a hiányosságot.

Ezenkívül az teljes rudazat és a 2 kormánylap is új bevonatot kapott, mivel a 15 év egy kicsit erodálta a felületeket.

A 6 db régi Doyle Raudaschl vitorlából 3-at váltottam ki a 1SAILS FORTE 4T vitorláival, amelyek egyre gyakrabban szorongatják meg – sőt le is győzik  - a világelső NORTH vitorlákat:

A felújítással az volt a nehézség, hogy az elmúlt 15 évben talán csak egyszer szedték szét a hajót, és senki sem emlékezett igazán, hogy miként kell összerakni. Ebből elég sok bosszantó, néha humoros story keletkezett a felújítás során, és sok is gond adódott, aminek a szakmai és egyéb részleteiről, problémáiról most nem beszélnék.

Idén eddig 5 versenyt futott a hajó, az elsőn, a THE Klasszikus Balatonkerülő Szólón még csak 20 % állapotban volt; a Nándi féle Négykezest szerintem megnyertük volna, de hiányzott egy árbóctalp szerű rész az árbóc alól.

Emiatt nem lehetett megfeszíteni az állókötélzetet, és nem tudtunk CODE 0-t húzni, mert letört volna a karbon árbóc. Minden ellenfél a verseny 70 %-ban CODE 0-t használt.

Így alapvitorlázattal 12,5 csomós sebességünk volt, míg a többieknek 15-16 csomó..

Ezután legyártattam a KESZTHELY- KENESE SZÓLÓ versenyre az alátét darabot, 2-3 napos munkával helyére tettem, majd utána egy segítőm megtalálta az eredetit a hajó alján…. jövőre azzal megyünk.

 

Az Ezüst Szalag Peti fiammal már jobban sikerült, 85-ből 15. hely, Osztályban 2. lettünk; ott szerintem jó döntést hoztunk azzal, hogy nem használtunk CODE 0-t, és nem húztunk az éjszakai szigiligeti vihar előtt pár perccel genakkert; így feljöttünk 17 helyet Földvárig.

Az ötödik versenyre már 90 %-os állapotba került a hajó, és július 13-án, Sükösd Balázzsal együtt a XIV. RUDITRANS WEST Négykezesen abszolút III. illetve YS1/1 Osztályban, vagyis a leggyorsabb egytestűek között 1. helyezést ért el a MARITIME!

Mögöttünk  végzett YS értékelésben a régóta veretlen Trentasette, Nelson Flottalízing is.

Szeretnénk a Fehér Szalagon és a Kék Szalagon is harcba szállhat a legjobb egytestű címért, de ott további komoly hajókra kell számítani: RC 44, NAU 440 CR, RAFFICA, PRINCIPESSA, LISA, ASSO-k stb.

A hajó képességei fantasztikusak, nekem kell még fejlődnöm, gyorsulnom, és tapasztalatokat szereznem.

Egyébként fogyókúrának sem rossz a hajó, ez alatt az 5 verseny alatt már leugrott rólam 10 kg!

Ezúton mondok köszönet sponzoromnak, a MARITIME HAJÓSBOLT Kft-nek, ami mellém állt álmaim megvalósításában.

Jó szelet MARITIME!