Nagyon jó, szoros verseny volt a 49. Kékszalag - így fogalmazott a Lánchíd Rádió Magyar Tenger című műsorában Józsa Márton. Az idei ezüstérmes,  Opel Fifty - Fifty kormányosa szerint az időjárási körülményeket figyelembe véve ez jó eredménynek számít, ugyanis a Fifty-nek jóval erősebb szél az ideális.



Józsa Márton kitért arra is, hogy miért is tették ki az óvást jelző zászlót a kenesei bójánál. Kifejtette: újranézve és elemezve a felvételeket, valóban nem követett el szabálytalanságot az idei győztes Festipay Artemis kormányosa, Litkey Farkas. Józsa Márton beszélt arról is, továbbra is terveznek kisebb fejlesztéseket végrehajtani hajójukon, ugyanakkor nagyobb változásokra nem kell számítani.




A 2017-es Kékszalagon átadta a Black Jack  kormányát Nagy R Attila Rozsda, mégpedig a tízszeres Tornado-világbajnok, a 2010. évi Kékszalag-győztes csapat kormányosának, Roland Gäblernek, ami ahogy a Lánchíd Rádió Magyar Tenger című műsorában fogalmazott, a lehető legjobb döntés volt. Rozsda kifejtette: a céljük egy újabb generációt helyezni a rajtvonalhoz, ami, mint ahogyan a Kékszalagon elért harmadik hely is mutatja helyes vállalás. Beszélt arról is, hogy a versenyt megelőző hetek kőkemény tanulással folytak, ugyanis Gäbler folyamatosan tanórákat tartott a csapatnak, hogy tudását és tapasztalatát átadja. Nagy R Attila úgy látja, mind a fiatalokat, mind pedig a kormányost nagyon motiválta a közös munka. A cél pedig - tette hozzá - hogy mihamarabb a kormányrudat is oda lehessen adni az Y generáció képviselőinek.



Kemény, hosszadalmas menet volt az idei Kékszalag - mondta a Lánchíd Rádió Magyar Tenger című műsorának adott villáminterjújában Király Zsolt.



A Raffica kormányosa elárulta, a hínárokkal, és egyéb más dolgokkal is meg kellett küzdeni, de mindez megérte, hiszen nagyon nagy büszkeséggel tölti el a csapatot, hogy a 25 éves Raffica lett idén is a leggyorsabb egytestű hajó a 49. Kékszalag Erste World Nagydíjon. 





Túl lazára vette a rajtot a Principessa legénysége - éppen ezért léphettek el az ellenfelek - mondta a Lánchíd Rádió Magyar Tenger című műsorában Oroszlán Péter. A Princsi kormányosa úgy látja: összességében elégedett lehet a csapat, hiszen egytestű kategóriában bronzérmesek lettek a 49. Kékszalagon.



Beszélt arról is, hogy nagy csata volt a Király Zsolt által vezetett Rafficával, 50-100 méter távolság volt a két hajó között. Oroszlán Péter szerint az, hogy 16 ember összehangolt munkája van egy-egy futamban páratlannak számít, bármely sportágra tekintünk. A kormányos azt is elárulta: terveik között van, hogy elindulnak a következő nagy tókerülő versenyen is, mégpedig a Garda-tavon.





Virág Flóra lett a legjobb női kormányos a 49. Kékszalag Erste World Nagydíjon. A vitorlázó a Lánchíd Rádió Magyar Tenger című műsorában azt mondta: a verseny rajtjánál az Északi-partot választották, majd a kenesei bója előtt változott a szélirány, és ezáltal a taktika is.



Virág Flóra szerint a legnehezebb szakasz az idei Kékszalagon a Keszthely előtt táv, valamint a Földvár előtti szakasz, ahol már látni lehetett a tihanyi csövet, ahová nagyon lassan értek oda. Virág Flóra elárulta: az idei évben a hazai versenyek mellett egy németországi EB-n is tervez indulni. Hozzátette: a cél a következő olimpiára való kijutás, emellett ugyanakkor tervezi egy fiatal katamarános csapat összehozását is.





Eszébe sem jutott a White Lady csapatának, hogy kiálljon a Kékszalag mezőnyéből - mondta a Lánchíd Rádió Magyar Tenger című műsorában Vass Péter. Az utolsónak beérkezett hajó vitorlázója kifejtette: amikor péntek éjszaka megkapták a hírt a nyugati-medencében, mely szerint hatalmas vihar közeleg, akkor már a kemény meleg mellett több mint 30 óra vitorlázás volt a hátuk mögött. Vass Péter beszélt arról is: nagyon sok bátorító szót kaptak a verseny rendezőség részéről, már a tihanyi csőnél. Hozzátette: mindenképpen indulnak a jövő évi versenyen is.





Összesen 397 hajó futott be a 49. Kékszalag Erste World nagydíjon. A viharos versenyekben ugyanakkor sokkal magasabb a kiálló hajók száma - értékelt a Lánchíd Rádió Magyar Tenger című műsorában a Magyar Vitorlás Szövetség főtitkára. Holczhauser András szerint nagyon sok taktikai elemmel kell minden egyes versenyzőnek élnie ahhoz, hogy a távot teljesíteni tudja. Beszélt a jövő évi jubileumról is, ugyanis a félszáz éves Kékszalag 2018-as futamának szervezését már most a hetekben megkezdik. Holczhauser András kifejtette: mindeközben kiemelt célnak  tekinti, hogy minél eredményesebben felkészítsék olimpikonjainkat a következő megmérettetésre ami 2020-ban Tokióban lesz.