Zsombi lehet még akár világbajnok is, de ahhoz az Éremfutamon győznie kell és az éllovas svéd Max Salminennek az utolsó helyen végeznie. Emellett az sem mindegy, hogy hol végez Wright vagy Lobert, a magyar aranyéremhez egyiküknek sem szabadna előrébb kerülni, mint hetedik. Ekkora pontkülönbség elérése a feltétele a dobogóra kerülésnek is. Értelemszerűen ott a különbség még akkor is összejöhet, ha a magyar finnes második vagy harmadik a célban. Ez esetben viszont azt is figyelni kell, hogy hol végez az összetettben most hetedik Heiner vagy éppen a görög Mitakisz.

 A Medal Race-en a győztes pontszáma 2-vel, az utolsóé 20-szal növekszik majd, vagyis mindenki az elért helyezési számának dupláját kapja. Tehát az elérhető legnagyobb pontkülönbség két versenyző között 18 pont.

Az első tíz helyezett és a pontszámaik hét futam után:

1. SWE 33 Max Salminen 31 p.
2. GBR 11 Ed Wright 38 p.
3. FRA 112 Jonathan Lobert 38 p.
4. NED 89 Nicholas Heiner 48 p.
5. HUN 40 Zsombor Berecz 49 p.
6. GRE 77 Ioannis Mitakis 53 p.
7. POL 17 Piotr Kula 60 p.
8. ARG 48 Facundo Olezza 65 p.
9. NOR 1 Anders Pedersen 81 p.
10. CRO 69 Milan Vujasinovic 84 p.

Ezen a szombati napon a tréfás kedvű Balaton kiosztott egy csibészes fricskát az Olimpiai Finn osztály világbajnoki mezőnynek. Az utolsó teljes mezőnyös versenynapon akár három futamra is sor kerülhetett volna, de ezt lehetetlenné tette a délelőtti teljes szélcsend. Még a versenyzők kedvéért Földvárra látogató Opel Fifty Fifty kétárbocos katamaránt, a Kékszalag rekordert is motoros vontatta el a kikötő előtt.

Délután a déli szél első fuvallataira vízre szállt a rendezőség és a mezőny. De az elsőre frissnek tűnő délnyugati légáramlatot még csaknem egy órán át visszaszorította a párás szélcsend és egy lengedező északi. Mire ez a szél beterítette a Balatont már csak egy fél óra maradt a pálya kitűzésére és egy gyors rajtra, mert a versenykiírás erre a napra 16 órai rajtlimitet szabott.

Bár a Fluck Bence vezette rendezőség gyors és hibátlan munkát végzett, és a rajteljárás is elkezdődött még időben, a balatoni szél 30 foknyival elfordult dél felé irreálissá téve a pályát. Nem volt mit tenni a rajtolást meg kellett szakítani, és akármennyire is jó szél alakult ki, visszatérni a kikötőbe, mert új rajteljárás elkezdésére a szabályoknak megfelelően már nem maradt idő.