Az osztály idén is igen aktív volt, a meghirdetett versenyekre eljöttek a hajók. A legrangosabb versenyük idén az Asso Európa Kupa volt, amin 15 egység indult - 12 magyar és 3 német. "Sajnos az olasz csapatok nem jöttek el, pedig kölcsön hajót is felajánlottunk nekik" - mondta Vadnai Tamás. "A versenyt a BYC rendezte, mindent kiválóan megszerveztek és lebonyolítottak." A magyar bajnokságnak a Kereked Vitorlás Klub adott otthont, az osztálykapitány szerint ők is komolyan odatették magukat. A bajnokságon a részvétel nem volt akkora, mint várták, pedig a szeptember elejei időpontot direkt úgy választották, hogy semmilyen nagyobb versennyel ne ütközzön. Sajnos egyik kiemelt versenyen sem volt jó szelük, 6-6 futammal zárták őket.
Az osztályon belül igen kedveltek az ODT versenyek is, de Vadnai sajnálja, hogy az augusztusi Füred Kupára már rendszeresen elfogy a lendület és nem jön össze kellő létszámú mezőny.

Az Assosok versenyprogramjában általában két szövetségi verseny szerepel:a Kékszalag és a Félszigetkerülő. Mindkettő közkedvelt az osztály tagjai körében, általában szoros és izgalmas versengést biztosít. Az Asso flotta még a Kékszalagon is eléggé egyben van, előfordul, hogy a mezőny jelentős része 1 órán belül befut. A rendezés mindig magas színvonalú, a média közvetítések, kommentátorok is érdekesek. Az osztálykapitány már évek óta él egy javaslattal él: mivel a mezőny egyre nagyobb, a rajteljáráson sokat javítana a szekciókra bontott rajtvonal. Minden hajóosztálynak legyen saját szekciója, ahol csak ők meg a vele hasonlók rajtolhatnak.

A Magyar Vitorlás Szövetség véleménye:

A Kékszalag rajtvonala így is szekcionál a skiff, libera és katamarán típusú hajók elkülönítve rajtolnak. Ha osztályonként, vagy osztálycsoportonként kerülne a rajtvonal szekcionálásra, az az osztályon belüli versenyt minden bizonnyal erősítené, de hátrányos megkülönböztetés érné az osztályokat az egymás ellen folytatott taktikázásban. Mivel a Kékszalag alapvetően a lehető legyorsabb teljesítésről és a minél jobb abszolút eredmény eléréséről szól, így a Szövetség nem kívánja a javasolt fejlesztést bevezetni az egyeztetések után.

A nyugati medence minden évben felvetődik bajnoksági helyszínként, Vadnai kedvence a Szigligeti-öböl lenne, de sajnos nem kap kellő támogatottságot az ötlet. A 2019-es OB helyszíne Tihany lesz a THE szervezésében.

Az osztály jövője szempontjából igen fontos a fiatalítás, ezért szeretnének új csapatokat bevonni, amelyek a kevésbé aktív hajókkal versenyezhetnének. Erre az osztály anyagi támogatást is biztosítana, illetve segít a szervezésben, a hajótulajdonosokkal való kommunikációban. Szerencsére az Asso továbbra is vonzó célpont a versenyezni vágyóknak, mivel nagy élményt ad az összes csapattagnak, de nagy felkészülést is igényel a rangos mezőny miatt.