ITTHON
ADA-Bau Kupa 2019
Három nagyon nehéz, rendezési szempontból igazi agyalós nap alatt hat futamot sikerült teljesíteni az optimist osztály utolsó idei ranglistaversenyén október első hétvégéjén Balatonfűzfőn. A 111 fős mezőnyben cseh, osztrák és szlovák versenyzők is vízre szálltak, a selejtezőket sárga és kék csoportokra bontva vívták a hajók.
A verseny első napján, bár végig fújt a szél az öbölben és azon kívül is, versenyzésre kevéssé volt alkalmas. Így a tervek szerinti időben 7 csomó feletti délkeleti-déli szélben vízre menő mezőny egy érvénytelenített futam után hosszas várakozás – 50-70 fokos szélfordulók közepette - a kora délutánra délnyugatra forduló könnyű brízben egy fél futamot tudott teljesíteni. Azaz, a sárga csoport be tudott futni, a kék csoport számára viszont a hátszél már félszéllé változott, így a rendezőség az ő menetüket félbeszakította és a kikötőbe vezényelte a társaságot. Nem túl erős kezdés, kétségkívül.
Részletek:
https://porthole.hu/cikk/12508-bonyolult-szel-hideg-napsutes-balatonfuzfon
Eredmények a cikk alján
Építők Kupa
Az évtizedes hagyományokra visszatekintő rangadó létszámát a Szerb különítmény tizenkét versenyzővel erősítette, ám az ígéretes előrejelzés ellenére szombaton nulla szél és a nullánál több eső fogadta a sporttársakat. A helyzet dél körül fordulatot vett, a mezőny egy szűk fél futam erejéig kiment a tisztásra, elázott azután a maradék szél is elállt. Ettől kezdve a további futamokra ugyanannyi esély volt mint eljutni a kikötőig, de a rendezőség motorosai lelkiismeretesen begyűjtötték a tavon szétszéledt hajókat -ezúton is köszönet érte- sőt a mentőakcióba még a Vadliba is beszállt, hogy ilyen frappáns szóhasználattal éljek.
A megpróbáltatásokat feledtetni ezalatt a Szerb armada hölgy tagjai olyan marhapörkötet főztek, hogy több spori részészéről felmerült az igény a honosításukra, bár gyanítom nem kizárólag az isteni vacsora miatt, a finnes egységből pedig Hong Apó gyümölcspárlata segített feldolgozni a nehézségeket.
Kellett is az energia vasárnapra, ugyanis a durva északi széllel érkező front megmentette a versenyt, de ennek ára volt. Na, itt nem kell komoly dolgokra gondolni, mindössze arról van szó, hogy kapaszkodós, hajón kilógós, finoman fogalmazva is harcos szélben csont nélkül nélkül lement négy futam, a lefújt ötödikért pedig nem sokan ejthettek könnyeket.
Bár kishajós kategóriában várható még verseny az évben, de ilyenre -ahol mindenki ott van- tavaszig várni kell, szóval túlzás nélkül itt és most ért véget a legkeményebb harcosok szezonja.
A két napba minden belefért ami fontos. Szombatra beszélgetős-hajóbuzerálós, vasárnapra egyszerre küzdelmes és élvezetes szabadidős tevékenység jutott, a tudatalattiból csak ritkán előtörő búcsúzkodással.
A stágolásról, deck lakkozásról, vitorla állításról, versenyhelyzetekről és a családról félbemaradt beszélgetések ugyanott folytatódnak ahol most az eredményhirdetés vagy pakolás hevében félbemaradtak és ettől jó ez az egész, mert lehet hogy tavaszig nem találkozunk de addig is, bármikor ott leszünk egymásnak.
Eredmények a cikk alján!
Foiling Balaton
Szárnyaló egyedekből álló lelkes társaságunk 9 óra körül kezdett összeverődni a Spari telepen. A kissé hűvös idő ellenére sorra érkeztek az elszánt sportolók, és örömmel konstatáltuk, hogy a tegnapi esős előrejelzésnek szerencsére nyoma sincs. A szikrázó napsütésben a nyitott büfé mellett mi bajunk lehet? Korán megkezdődött a közös csevej a technikákról, kinek mekkora és milyen?! :)
Az ismerkedés és a felszerelést követően főrendezőnk Majthényi Szabolcs és csapata gyors eligazítást tartott a pálya levitorlázásával és a fontos tudnivalókkal kapcsolatban. Mire mindent megbeszéltünk a szél szépen felépült és szárnyalásra bíztatta a társaságot.
Részletek:
https://foilingbalaton.hu/foiling-balaton-elso-nap-szarnyra-kaptunk/
https://foilingbalaton.hu/foiling-balaton-vasarnap-2019-10-06/
XI. Rudi Trans 4kezes EAST
Több mint 60 hajó nevezett a BL Yachtclub szervezte négykezes versenyre, mely a kissé őszies indulás után gyönyörű napsütésben és igen könnyű szélben zajlott. 4 osztályban hírdettek győztest, a Bavaria 32-es osztályban a Vici, Yardstick I/1-ben a Strange Brew, Yardstick I/2-ben a Déli Szél, Yardstick II-ben pedig az Erpel nyert.
Eredmények a cikk alján!
Yardstick Trophy
A Magyar Vitorlás Szövetség a Balatonfüredi Yacht Clubbal, a Bahart Zrt,-vel, a Kenese Marina Port VSE-vel együttműködésben idén is megszervezte a Yardstick Trophy Kupasorozatot. A versenysorozat elsődleges célja, hogy hogy a nagyhajós, szabadidős vitorlázók egyszerűsített adminisztrációs feltételekkel, de maximális biztonsággal, flottaversenyzési lehetőséget biztosítson a teljes vitorlás szezonban és a Balaton egész területén. A kezdő vitorlázók tanulhatnak a gyakorlottabb társaiktól, versenytapasztalatot szerezhetnek, gyakorolhatnak. A Yardstick Trophy versenyek komoly előnye, hogy a részvételhez nincs szükség versenyengedélyre. A kupasorozat másik célja, hogy bővüljön a vitorlázók, ezen belül a verseny- és túravitorlázók tábora, ezen keresztül hozzájáruljon ahhoz, hogy a vitorlázásra mindennapos sportként tekintsenek az emberek. Ezek mellett segíti, hogy a Balaton még vonzóbb turisztikai célpont legyen.
Részletek:
https://porthole.hu/cikk/12525-veget-ert-az-idei-yardstick-trophy
Eredmények a cikk alján!
Köd Kupa
Eredmények a cikk alján!
KÜLFÖLD
Melges24 VB
Egy magyar hajó, a Bakóczy Róbert kormányozta FGF Aka Johi végzett Szardínián az első harmadban a Melges24 VB-n.
Tizenegy futamot sikerült teljesíteni a szardíniai Villasimiusban rendezett Melges 24 osztály világbajnoki mezőnyének. A három induló magyar egység közül a Bakóczy Róbert kormányozta FGF Aka Johi zárt a legjobban, ők a 16. helyen végeztek a rajthoz álló 64 hajó közül úgy, hogy árbóctörést is szenvedtek. A Csoltó Ákos vezette Seven Five Nine az összetett listán a 24. pozícióban fejezte be a vébét, az amatőr csapatok (a Corinthian divízióban) pedig a 9. helyet érték el a 36. csapat közül. A harmadik magyar csapat, a Schwarcz Ferenc vezette Techno-Trade pedig az 55. helyet csípte el.
Részletek:
https://porthole.hu/cikk/12515-egy-magyar-hajo-az-elso-harmadban-a-melges24-vb-n
Dragon90
A Dragon osztály 90 éves fennállása tiszteletére rendezett regattán 4 magyar hajó daruzott le San Remo kikötőjében, a mezőny második felében végeztek.
Részletek:
https://porthole.hu/cikk/12512-dragon-90-4-magyar-hajo-unnepelt-san-remo-ban
Asso99 Európa Kupa
Idén a németek voltak a sorosak az Európa Kupa rendezésében, és nagyon kitettek magukért. Luitpold - a bajor koronaherceg - rengeteg energiával és sok telefonálgatással szervezte a résztvevőket, és végül nyolc nemzet 20 hajója állt rajthoz. A magyarokat három csapat képviselte: a Fiji, a Peecasso és a Tomasso. A legnevesebb nevező a kanadai Terry McLaughlin volt, aki ezüstérmes volt a barcelonai olimpián, és az Amerika Kupán a kanadai hajót kormányozta.
Részletek:
https://porthole.hu/cikk/12509-ezust--es-bronzerem-a-nemetorszagi-asso99-europa-kupan
Rolex Middle Sea Race
A Royal Malta Yacht Club rendezte verseny idén 40. alkalommal kerülte meg Sziciliát, keresztül a Messinai-szoroson, elhaladva az Etna és a Stromboli árnyékában le Lampedusa szigetéhez, mielőtt visszatért Valletta erődítményszerű városába.
A 606 tengeri mérföld hosszú verseny híres a szeszélyes és kiszámíthatatlan időjárásról, amivel a hajóknak jócskán meg kell küzdenie. Persze a verseny pont ezért is jött létre, hogy a jóval frisebb őszi szelekben navigálhassanak azok, akik a Fastnet-nél is hosszabb vitorlásversenyre vágytak.
5 magyar egység is rajthoz állt, 3 hajónak sikerült befutnia, méghozzá nem is akárhogy. A Pendragon abszolút 3., a Wild Joe pedig abszolút 4. helyen. A Cassiopeia 68 pedig az ORC Class 1 osztályban csípte meg a 4. helyet.
Eredmények:
J24 VB
Az Orange Blossom Tomai Balázs kormányzásával 19. helyen végzett a 80 induló csapat között a Miami J/24 Világbajnokságon. Ők lettek a 3. európai csapat. A Scholtz Imre kormányozta egység a Jinge nevű hajóval, sorozatos technikai problémák miatt sajnos csak a 67. helyre ért be. Bérelt hajóknál sajnos előfordulnak ilyen problémák. A fiúknak eltört a kormány veret, teljesen felpuhult volt a hajótest, amíg lehetett küzdöttek a srácok, de több futamban is kiállásra kényszerültek.
Eredmények:
https://yachtscoring.com/event_results_cumulative.cfm?eID=5893
Barcolana
Tavaly óta hivatalosan is a világ legnagyobb versenye, az 51. Barcolana idén is rengeteg hajóst vonzott Triest-be. 2689 hajó és vagy 16ezer vitorlázó döntött meg mindenféle csúcsot 2018-ban, idén azonban szél nélkül maradtak. Azért így is több, mint ezer hajó fejezte be a versenyt, a győztes a Way of Life nevű hajó lett a szlovén Zan Luka Zelko és a finn Gasper Vincec vezetésével.
Visszanézhető itt:
https://www.kwindoo.com/tracking/13691-barcolana-51?race_id=17564×tamp=1570955340
Fotó: Karsai Tímea, Elena Razina, Pierrick Contin, Gera Csaba, Kurt Arrigo,
Forrás: hunsail.hu, rolexmiddlesearace.com, AFP
A Körkapcsolás híreit a KWINDOO vitorlásverseny rendező és nyomkövető alkalmazás támogatásával hozzuk el.