Fehér Péterrel, a Bravo Boats alapító tulajdonosával beszélgetünk legújabb szolgáltatásukról, a trélerezhető hajók balatoni tárolásáról:

PH: Az eddig is ismert volt, hogy Balatonkenesén fedett ipari csarnokokban vállaltok téli tárolást elsősorban az általatok gyártott RIB-ek számára, mi változott?

F.P.: Magunk is szomorúan tapasztaljuk a kisebb hajók kiszorulását a kikötőkből. Szeretnénk segíteni azokon, akik a trélerezhető hajóik számára keresnek biztonságos balatoni tároló helyet. Nem csak a jollék elhelyezésére gondolunk, de helyet biztosítunk minden olyan hajónak, amelyik nem hosszabb 8m-nél és a szerelvény nem magasabb mint 3,5m.

PH: Mégis, hogy kerülnek ezek a hajók a vízre?

F.P.: Ebben is segítünk. Ha a tulajdonosnak gondot jelent a tréler mozgatása, mert esetleg nem rendelkezik megfelelő vonókapacitással, mi készséggel a kívánt kikötőbe, vagy a megjelölt sólyához visszük a hajót, sőt a vízretételben is közreműködünk.

PH: Ez mégis milyen előnyt jelent egy kikötői parti tárolással szemben?

F.P.: Elsősorban azokra gondolunk, akik nem tudnak minden hétvégén vitorlázni, de a szezonban néhány hetet, hétvégét mégis szeretnének a hajójukon tölteni. Azon túl, hogy ily módon mentesülnek a teljes szezonra szóló, egy adott kikötői parti tárolás díjától, a számukra legoptimálisabb daru/sólya szolgáltatást vehetik igénybe. Egy túrázó számára ez ideális lehet, kiköthet vendéghelyeken, de éjszakázhat horgonyon is. A túra végén a partra tett hajót a Bravo Boats Garage szakemberei átveszik és visszaviszik Kenesére.

 

PH: Kicsit emlékeztet engem a nyugati kikötők egyik legelegánsabb szolgáltatására, ahol a dúsgazdag tulaj az autópályáról telefonál a kikötőbe, és mire odaér a Stradivarira lakkozott Ríva motor csónakot a targonca lekapja a polcról, vízre teszik, teli tankkal, feltöltött piknik kosárral átadják, majd a nap végén visszaveszik áttörlik, ponyvázzák és visszateszik a polcra. Ez lenne az irány?

F.P.: Tulajdonképpen ez is lehetne, de a jelenlegi díj-kalkulációnkba azért ez még nem fér be.

PH: Ez mit jelent?

F.P.: A teljes szezon (IV.1-től X.30.-ig) 7 hónapjára – egyösszegű befizetés esetén havi 57000 Ft. Ha ezt összehasonlítjuk egy 8m-es hajó kikötői díjával akkor még abban az esetben is versenyképes, ha az alkalmankénti szállítási szolgáltatást is igénybe veszik. És akkor még nem beszéltünk a fedett tárolás előnyeiről.

PH: A tároláson és a szállításon kívül milyen szolgáltatásokat kínáltok?

F.P.: Vállaljuk a hajótest sérüléseinek javítását, egyedi ponyvák készítését, hajóvillamossági munkákat, az utánfutó karbantartását, szükség esetén vizsgáztatását is.

PH: Mikor lehet jelentkezni?

F.P.: Tulajdonképpen bármikor, hívhattok a 06309423820-as telefonszámon, vagy írjatok a bravoboatsgarage@gmail.com -ra!