A hajók sebességpotenciálja és a korábbi évek eredményei alapján két hajó tűnt a legesélyesebbnek, a címvédő, Scharf Máté kormányozta Nelson Flottaleasing, és Fazekas Gábor Pauger 26-osa, a Tantál. Az utóbbi öt évben győztes Nelson Flottaleasing a többszörös győztes kormányos, Varga Lajos hajója. A Flottaleasinget tulajdonosa az elmúlt három évben fiatal kormányossal indította, miközben ő maga gyengébb képességű kölcsönhajókkal indulva is remek helyezéseket ért el. Fazekas Gábor sok évnyi fejlesztéssel egy fantasztikus hajót épített, amely négykezes és csapatversenyeken már többször bizonyította rendkívüli sebességét, de szólóban még nem sikerült tókerülőt nyernie. A többiek sem voltak azonban esélytelenek, a nyolcméteres mezőnyben a hajók többsége képes lehet odaérni az első helyre, ha számukra kedvező szélviszonyok vannak.
Az időjárás-előrejelzés alapján élénk délnyugati szél volt várható. A délnyugati valóban többször felbukkant, majd eltűnt, ekkor szélváltások és a nappali felmelegedés és éjszakai lehűlés generálta lokális szelek tarkították a versenyt. Emiatt rendkívül sok újraosztás volt, az élmezőny nem tudott elszakadni az üldözőktől, a megszerzett előnyök rendre elolvadtak. Az instabil szélviszonyok mellett a versenyzőket az igen hideg éjszaka is próbára tette.
Az aligai pályajelet Scharf Máté vette első helyen, de Almádi felé egy szélváltásból Fazekas Gábor lógott meg, és tett szert jelentős előnyre. Az őt üldöző Nelson Flottaleasing nemsokára feladni kényszerült a versenyt, mert orrvitorlája a cső felé cirkálás közben leszakadt a 12-16 csomós szélben. Ezután a Tantál lényegében végig vezette a versenyt. Bár üldözői többször utolérték, újra és újra el tudott szakadni tőlük, így kicsit több, mint 19 órával a rajt után elsőként ért célba. Második helyen az őt folyamatosan szorongató Makai Gábor futott be a Narvállal, tőle alig lemaradva lett harmadik Juhász György a Kolibrivel. Mindhárman a nyolcméteres kategóriában indultak.
A tízméteresek közt győztes és 2016-os címvédő Keller Andrást a hínár többször hozta nehéz helyzetbe. Almádinál a hajóját annyira megbénította, hogy kénytelen volt lehorgonyozni, a 14 fokos vízben való fürdéshez átöltözni, és lehínarazni. Innen felállt, utolérte az élmezőnyt, majd a csopaki befutóban újra annyi hínárt szedett, hogy a gyenge szélben sokáig képtelen volt áthaladni a célvonalon, miközben két hajó is befutott mellette. Huber Lél negyedik lett egy nem szólóvitorlázásra tervezett hajóval (Melges 24).
A 10 méteres kategóriában induló három hagyományos építésű, ebben a mezőnyben lassúnak számító hajó (Jöttment, MóPogó, Zarándok) nagyon szép eredményt ért el, együtt futva be a nyolcméteres mezőny zömével, megelőzve jóval gyorsabb hajókat. Két hetven körüli versenyző, Ambrózy György és Matlaszkovszky Miklós sokadszor teljesítette a távot, és kiválóan szerepelt Dr. Mink Miriam, a verseny történetének második női teljesítője is.
A verseny teljes eredménye itt található: https://szolovitorlazas.hu/2022/09/21/szolo-balatonkerulo-vitorlasverseny-2022/