Az egy hete elrajtolt mezőny a verseny elején még viszonylag egyben haladt, majd egyre inkább elhúztak az újabb és gyorsabb hajók, a mezőny szétnyúlt. A rajt után a Szabi Ocean Racing 18:27-kor vette Cap Fréhel bóját és együtt volt a mezőnnyel. Az éjszaka mindenki számára nehéz volt a nagy forgalom, a szélirány és az áramlás miatt.
Szabi számára az első éjszaka legfontosabb célja az volt, hogy biztonságban elhagyja Ouessant szigetét, majd eldöntse, hogy dél felé forduljon-e, illetve meddig menjen délnek, vagy egyenesen nyugatra vitorlázzon, hogy ott minél hamarabb elérje az első hidegfrontot.
Szabi eleinte inkább a mezőny alatt, hozzájuk képest délre vitorlázott, ezzel látszólag komoly hátrányba került - de csak látszólag, mert ezen az oldalon sokkal biztonságosabb útvonalon tudott kijutni az öbölből és a csatornából. Jó ideig haladt még jobbcsapáson inkább a mezőny alatt, majd amikor elkezdett fogyni a szél, egy hosszú balcsapásos menettel a mezőny közepétől inkább lúvra került és onnan a szélfordulót kihasználva hosszú jobbcsapásos cirkálással - közben egy-egy rövidebb feljebb igazítással ment tovább. Így végül a nyugati irányt választotta, de kevésbé radikálisan, mint néhány ellenfele.
Szabolcs az egy héttel ezelőtti rajt óta legalább három fronton vitorlázott át, és jelenleg valahol az Azori-szigetek magasságában halad.
„A 180 fokról fújó szél 210 fokra pörgött el és ereje eközben 25-30 csomóról 15 csomóra szelídült, az azt jelenti, hogy túljutottam egy fronton. Amikor a szél 270 fokra fordul, csapást váltok és elindulok dél felé a következő frontig, amiben megint húzok egyet nyugatra” – jelentette Szabi a verseny negyedik napján.
A második front probléma nélkül telt, bár eléggé kimerítő volt. A legerősebb széllökések éjfélkor érték utol. "Nem volt gond, 32 csomós szélben, a nagyvitorlán 2-es reffel és egy J3 orrvitorlával haladtam. Később már sokkal nehezebb lett - változatos körülményekkel és 10-30 csomó közötti széllel. Állandóan figyelnem kellett a autopilotot és a hajót.”
Az azóta eltelt két napban Szabi már a harmadik fronton is áthatolt, és bal csapáson vitorlázott az erős szél és az újabb front felé.
A 38 rajtoló egységet számláló IMOCA mezőnyben a HUN-23 a kezdetben a mezőny végén hajózó versenyzők közül már jónéhány ellenfelet megelőzve a középmezőny második felébe kapaszkodott fel. Jelenleg a 25. pozícióban halad, a vezető Apiviától csaknem 569 tengeri mérföldre, a céltól pedig még 2209 mérföldre vitorlázva. A nem foilos hajók között is szépen lépeget előre, pár napja a 8. helyen volt, legutóbb pedig már a 7. pozícióban tartózkodik úgy, hogy mögötte hajózik három foilos építésű egység is.
A Szabi Ocean Racing projekt a 2024-es Vendée Globe-on való indulást tűzte ki célul, ennek egyik kvalifikációs feltétele a mostani Route de Rhum https://routedurhum.com/fr teljesítése, így Szabi számára most a sikeres célba érés a legfontosabb. A felkészülési folyamatban egy ilyen verseny rengeteg hozadékkal jár, jó lehetőség összevetni a saját és hajó képességeit a többiekével, sok-sok tapasztalatot lehet szerezni, “éles” körülmények között lehet egyre inkább kiismerni a hajót, a manővereket, a döntéshozatali szituációkat.
Kevesebb mint egy héttel a rajt után megszületett a 2022-es Route du Rhum abszolút győztese is. Fantasztikus új rekorddal ért célba Charles Caudrelier a Maxi Edmond de Rothschild nevű Ultim trimaránnal. 6 nap 19 óra 47 perc alatt teljesítette a légvonalban 3543 tengeri mérföldes távot. Értelemszerűen nem légvonalban vitorlázott, így a megtett út 4399 tengeri mérföld lett, amit 26,9 csomós átlagsebességgel rohant végig.
NYOMKÖVETÉS:
A Szabi Racing projekt támogatói:
Szerencsejáték Zrt.
MVM Csoport
Mol-Új Európa alapítvány
Green Go
Be Light
878
Solarmarkt
Petrányi Autó
Ursuit
Musto
Gottifredi Maffioli