Weöres Szabolcs 12 nap 15 óra 18 perc és 57 másodperc után a 28. helyen ért célba a franciaországi Lorient-ben, ezzel elkönyvelhette magának a karibi Martinique szigetéről indult viadalért járó 3464 tengeri mérföldet. Teljesítményének értékét növeli, hogy már a verseny elején egy víz alatti tárggyal ütközött, aminek következtében eltört a vitorlás bal uszonya. Később le is szakadt a víz alatti rész, enélkül kellett a táv nagy részét megtennie.

 A Retour à la Base a jövő évben rajtoló Vendée Globe egyik fontos kvalifikációs versenye, a magyar hajós számára az volt a cél, hogy az Atlanti-óceán átszelése után épségben megérkezzen és az út során tesztelje New Europe nevű vitorlását. Emellett – mint minden résztvevő – még egy kedves feladatot kapott a szervezőktől: célba juttatni egy zsák kakaóbabot, amelyből majd Franciaország legnevesebb pörkölője, Anne Caron készít hajónként 400 darab csokoládét.    

„Ez egy nagyon fontos verseny volt, ahogy ezt már többekkel beszéltük, mert ez volt az év egyetlen szóló versenye, már tényleg felkészülés a jövő évre és a Vendée Globe-ra” – nyilatkozott a szerdai befutó után Weöres Szabolcs.  - Nagyon komoly év áll mögöttünk, minden versenyen indultunk, ami az IMOCA osztályban volt, és minden versenyt teljesítettünk. Százszázalékosak vagyunk! Rengeteg mérfölddel lettünk gazdagabbak és rengeteg tapasztalattal. Mindenképpen egy nagyon pozitív és egy nagyon komoly tanuló év van mögöttünk, óriási tapasztalatokkal, és rengeteg új tudással gyarapodtunk. Nagyon várjuk a jövő szezont is és boldogok vagyunk, az idei év a tavalyinál jobban sikerült.”

Weöres Szabolcs az egész esztendőt tekintve négy nagy nemzetközi versenyt is sikerrel teljesített, amivel fontos lépéseket tett a Vendée Globe-indulás felé. A New Europe átépítése után júliusban Fa Nándorral vett részt az 50. Rolex Fastnet Race-n és 3 nap 10 óra 28 perc és 57 másodperc alatt hajózták végig az angliai Cowes és a franciaországi Cherbourg közötti távot a legendás Fastnet sziklát megkerülve, 348 tengeri mérföldet begyűjtve a Vendée Globe szempontjából. A New Europe az egytestűek között a jónak számító 35. helyen futott be.

Szeptemberben a Défi Azimuton Weöres Szabolcs társa Irina Gracheva volt a fedélzeten. A Vizcayai-öbölben rendezett viadalon 2 nap 14 órás idővel a New Europe 29. lett, de ami ennél fontosabb, 294 mérföldet könyvelhetett el a kvalifikációban. 

Novemberben következett a korábban a Kávé útja néven elhíresült Transat Jacques Vabre, amelyen Weöres Szabolcs ismét Irina Grachevával vett részt. Az IMOCA 60 lábasok 40 hajót számláló mezőnyében a 26. helyen értek célba 16 nap 6 óra és 57 perc alatt, miközben többen feladták az embert és hajót próbáló küzdelmet. A Le Havre és Martinique közötti transzatlanti versenyen a táv 3750 mérföld volt, ebből 1880 mérföldet írhatott jóvá a magyar vitorlázó. Kis pihenő után pedig következett a Retour à la Base, amelyen immár szólóban kellett megtenni a visszautat Franciaországba.

Weöres Szabolcs összességében 10 168 mérföldet szerzett eddig a Vendée Globe szempontjából, ezzel pedig a jó helyen áll a kvalifikációs listán. Jövőre 40 vitorlázó vághat neki a szóló földkerülésnek. A magyar hajós tavaly szintén négy versenyen gyűjtötte a mérföldeket, ezek közül a legnagyobb a Route du Rhum (A rum útja) volt 3550 mérfölddel; Weöres Szabolcs első magyarként teljesítette a világ egyik legnépszerűbb óceáni viadalát.

A megterhelő sorozat után Weöres Szabolcs karácsonyra hazatérhet családjához, hogy kipihenje a fáradalmakat és erőt gyűjtsön a jövő évi feladatokra.

 

Weöres Szabolcs Fa Nándor nyomdokaiba lépve második magyarként indulhat a vitorlázás Everestjének is nevezett Vendée Globe-on, a világ legnehezebbnek számító sportversenyén, amelyen a résztvevőknek egyedül, külső segítség és kikötés nélkül kell körbehajózniuk a bolygót. Terve megvalósításában a Szerencsejáték Zrt., az MVM, a GreenGo és az MBH Bank is segíti.

A tizedik Vendée Globe egy év múlva, 2024. november 10-én rajtol Les Sables d’Olonne-ból.

Fotó: Jean-Louis Carli / Alea / Retour à La Base, Irina Gracheva