Régi idők vitorlázása - a 18 lábas szkiffek
2024. March 22.
A 18 lábas szkiffekről már az 1930-as évek végén készült felvétel, kezdetben nyilván ritkábban született új anyag, de az idő előre haladtáva
...Leégett és elsüllyedt a Dunaföldvár tolóhajó a Duna-Fekete tenger Csatornában.
Meggyőződésem, hogy bárki, aki évtizedeken át sok időt töltött a vízen, átélt hasonló feledhetetlen eseményeket. Az én több mint hat évtizedes balatoni múltamban torlódnak ezek, csak válogatni kell.
10 nappal ezelőtti – nem éppen önkéntelen – kikötői látogatásunk után újra Földváron ért az este. Késői volt az érkezés, hosszú és időhiány miatt diétás a nap, a kikötői gyros-os viszont egy ideje korábban zár, így nem tartott sokáig a Pub-Lik felé venni az irányt.
III. ODT Földváron árboctöréssel, Flaar hétvége Tihanyban, Nautic bajnokság és Sopi 60 futam Kenesén, sőt még egy fura hal is előkerült a hétvégén. És ez mind itt van ebben a cikkben!
Ha lenne egy közel 20 méter hosszú klasszikus cirkálóm, vajon hol tartanám? Léteznek-e olyan kikötők, ahol egy ekkora hajó biztonsággal kiköthet? Erről is beszélgetünk Czittel Lajossal, Cimbivel a 75-ös Schärenkreuzer flotta lelkével, motorjával. Találkozásunk az Ypsilon Yacht Club épülő alsóörsi kikötőjében nem véletlen.
Október végén vitorlázni kicsit olyan, mint étteremben záróra előtt halat rendelni. A pincérek mennének haza, a konyha is bezár. A kikötőnkben sorra kapkodják ki a hajókat, mi meg még élvezkednénk, de hát a hedonisták már csak ilyenek. Hiába van egyre több helyen vízen tárolás, a miénk nem ilyen. Egyszer csak bezár, oszt tavaszig se ki, se be.
2024. March 22.
A 18 lábas szkiffekről már az 1930-as évek végén készült felvétel, kezdetben nyilván ritkábban született új anyag, de az idő előre haladtáva
...2024. March 20.
2020. October 30.