A nagy médiák is bemutatásra érdemesnek találták az új, valóban egyedülálló vitorlázattal felszerelt hajót,mely kampányában hangsúlyozottan a Kékszalag győzelmet tűzte ki célul.
A show forgatagában kevés figyelmet kapott maga a hajó, mely Soponyai Géza kormányzásával eddig is a balatoni versenyek élmezőnyében szerepelt. A Mediacontact Avatar néven ismert Nautic 12-es karbon test a közel 20 méteres Pauger karbon árbocával kitűnő keretet biztosít az új vitorla teszteléséhez, beüzemeléséhez.
A hajó oldalát a kezdetektől hatalmas Mediacontact felirat díszíti, nem véletlenül. A brand mögött a vitorlás társtulajdonosa a nyilvánosságból, médiakommunikációból élő, de a személyes megjelenést egyáltalán nem igénylő Somogyi Miklós áll. Miklós sajátos viszonya a vitorlázáshoz nem újkeletű. A szörf hőskorában az agárdi beachen nyomuló funboardosként vált ismertté, és szerelmesedett bele a vitorlázásba. Mindig csak a gyors hajók, az innovatív megoldások érdekelték. Később, már mint sikeres vállalkozó bőkezű támogatóként vállalt részt az első Liberák meghonosításában. Ott lógott a dróton a szerencsétlenül járt Pleasure csapatában, de volt Asso-tulajdonos éppúgy, mint ahogy most is jelentős részt vállalt a szárnyvitorla fejlesztésének költségeiből.
A Marina Port kikötői kocsmája nem csak kényelmes találkozóhely, de Kati kitűnő kávéval is szolgál beszélgetésünkhöz.
PH: A hajókat jellemzően a kormányosokkal azonosítják, a valódi tulajdonosok személye sok esetben rejtve marad. Különösen igaz ez az olyanokra, akik nem is vesznek részt a versenyeken. Nem lenne egyszerűbb csupán reklámfelületet vásárolnod? Ha ennyire háttérben mozogsz, igazán semmi értelme a hajótulajdonlásnak...
SM: Ez nem egészen így van. A hajó eredményessége az én sikerem is, és ugyanúgy megélem, mintha engem is kiszólítanának a dobogóra, amire személy szerint nincs igényem. A támogatók is versenyben vannak, de itt nincs kiírás, nincs nyilvános eredményhirdetés, csak egy ügy van, amit mindennél fontosabbnak tartok. Ha a segítségemmel megvalósult projekt sikeres, ugyanúgy érzem a győzelem mámorító ízét, mintha magam is a dobogó legfelsőbb fokán feszítenék.
PH: Mi izgat a jelenlegi fejlesztésben? Az új vitorla-konstrukcióban rejlő lehetőségek, vagy ez is csak egy eszköz a nagy cél: a Kékszalag-győzelem elérésére?
SM: Nehéz a két dolgot szétválasztani. Kell egy távolabbi cél, ami már akkor kitűztünk, amikor a Mediacontact Avatar vízre került. Ennek már több mint négy éve, és annak ellenére, hogy nem sikerült a Kékszalag elnyerése, a bizalmam töretlen. Amikor Sopi barátom megkeresett a szárny ötletével, volt elég bajom, hiszen mindez a gazdasági válság mélypontján történt, ami - mint közismert - a kommunikációs szegmens vállalkozóit különösen nehéz helyzetbe hozta. Mégsem tudtam nemet mondani, mert lenyűgözött az ötlet. Mit tagadjam, a Kékszalag álma is sokat nyomott a latba.
PH: Az idei Kékszalag az ún. tradicionális hajók versenye. Nekem már az is disszonáns, hogy olyan korszerű karbon hajók küzdenek az elsőségért, melyek nehezen illeszthetőek az általam tradicionálisnak tekinthető vízi járművek közé. No de a szárny? Nem lesz ebből vita?
SM: Vállalkozóként is megtanultam, hogy döntéseim kockázatával tisztában legyek. A Kékszalag kétévenkénti korlátozását magam is elég szerencsétlen balfogásnak tartom, de ez az a mozgástér ahol eredményt remélek. Teljesen független az elnevezés attól a paraméterekkel definiált technikai keretrendszertől, melybe az induló hajóknak illeszkedniük kell. Szakértőim, mind technikailag mind jogilag alkalmasnak találták a szárnyat, ráadásul erről a Magyar Vitorlás Szövetség Technikai Bizottságának Vezetője, Csernussi Gábor is kedvezően nyilatkozott.
PH: Tényleg nem zavar, hogy mint támogató nem kerülsz soha a reflektorfénybe?
Személyesen nem ambicionálom a zajos sikert, de ez nem jelenti azt, hogy nem zavar a gesztusok hiánya. A támogató igen kedves partner, amikor a számlákat kell kiegyenlítenie, vagy egy újabb őrület finanszírozásához kínálnak „soha vissza nem térő lehetőséget". Amikor azonban azt látom, hogy a biztosított erőforrásokkal nem a jó gazda gondosságával törődnek, azt nehezen viselem. Meggyőződésem, hogy ha nagyobb megbecsülés övezné a sportág támogatóit, jelentősen növekedne a vitorlázás iránti érdeklődés is.
Gerő András