Köszönjük azoknak akik követték a sajtótájékoztatót. Azok akik ezután csatlakozak, minden fontos információt megtalálnak az alábbiakban.
12:42
Szoják Balázs elmondja, hogy a parti programok tekintetében együttműködnek a Class FM, Class Nyár rendezvényével, folyamatos programmal sztárokkal. A rendezvények időben össze lesznek hangolva. Este tüzijáték is lesz! Sok program lesz, erről később részletesen is tájékoztatást adnak.
12:40
Detre Diána lép a színpadra, akit ott lesz Londonban a szörf hajóosztályban. Most kezdődnek az edzőtáborok, nem áll meg a munka. Dia szeretne szörfel nekivágni a Kékszalagnak, de sajnos erre idén nem lesz idő az olimpiai felkészülés miatt. Talán jövőre. Természetesen versenyen kívül, mert az előírásoknak nem felel meg a szörf. Drukkolunk Diának, hajrá!
12:36
Szilasi László, Budacash: A Ventilo 28-as (M2) egy viszonylag kicsi, de ismert hajó. A hazai élmezőny még nincs 100%-os készenlétben. Tudással és szerencsével ezzel a hajóval "oda lehet érni".
12:34
Nagy Rozsda Attila csapata (a principessa többtestű szekciója) egy kétárbocos katamaránnal készül. Ezt a hajót még építik. Egy 50lábas katamarán lesz, oldalmerevítések nélkül. Sok innovációval készül, komoly hidraulika rendszer, amit csörlőkkel lehet majd verzérelni a dugattyúkat. Abszolút első helyet nem várnak. Inkább innovatív kísérleti jelleggel mennek neki a versenynek. 3 hónap alatt kell elkészülnie a gépnek. A cél a 2014-es verseny lesz.
12:30
Vándor Róbert One D'or: 2010-ben indultak előszőr, de akkor nem volt idő felkészülni. Nehéz a nagy katamaránokkal bánni, sok gyakorlás kell. Két éve minden versenyen résztvesznek, amin csak lehet. A Bodensee-ről vélhetően több katamarán érkezik a szóbeszédek szerint. Ez a csapat ottani szereplésének köszönhető. Két ventilo katamarán biztosan itt lesz.
12:27
Rauschenberger Miklós szerint az egytestűeknek is van lehetőségük. A liberákat nem kell leírni. A Ferhérszalag győzelem nagy fegyvertény, de itt hosszabb lesz a pálya. Vannak titkos gondolatok, de egyelőre a Principessából szeretnék kihozni a maximumot, nem tervezik a többtestűre váltást.
12:25
Litkey Farkas 10 Kékszalag győztese áll színpadra. A kiosztott sajtóanyagban már a 2012-es Kékszalag díját is nekik adták. Időgép? Vagy csak nyomdahiba?
A Katamaránt felújítják, így Farky nagy reményekkel vág neki a versenynek. Kudarc lenne ha nem Ő nyerné kupát.
12:20
Kovács Anita, Liptay Klaudia Magyar Hospice Alapítvány nagykövetei. Nagyon fontos nekik a nyilvánosság. Most indították a gyermekotthon ápolást. Nehéz nekik a pénz szerzés, mert az Ő tevékenységük olyan dologról szól, ami mindig csak mással történhet meg. Velünk sohasem. Ha minden hajó legénysége csak 1000 Ft-ot ad. Akkor az 2 beteg gyermek ellátását segíti.
A Hospice Alapítvány támogatásával limonádét is osztanak majd a verseny résztvevőinek.
A Kékszalagon a társadalom felső rétege vesz részt, ezért kötelesség segíteni a Hospice Alapítvány működését. (Mondja el Szokák Balázs).
A nevezési díj mellett adakozni is lehet. Egy biankó csekket adnak át az alapítvány képvieslőinek. Hogy mennyiről szól ez a csekk az majd kiderül a nevezések után. Bízunk benne, hogy sok vitorlázó segít majd a beteg gyermekeken.
Fotó: Kékszalag.hu |
12:10
Fodor Zoltán az OMSZ részéről elmondja, hogy az időjárásról leghamarabb júli 2-án lesz előrejelzés a Kékszalagra. Onnantól folyamatoan lesz frissülő prognózis, akár óránként. Az OMSZ honlapján lesz ez elérhető egy speciális aloldal (július 2-től). Itt lehet majd követni az időjárást. A VHF 22-es csatornáján időjárás információk is elérhetőek lesznek.
12:05
Székely András elmodnja, hogy idén előszőr fogják össze a többetestű hajókat "Kétszalag" verseny formájában. Külföldi minták alapján tervezték a rendezést, és partnerként keresték hozzá az MVSZ-t. Így jött létre a megállapodás.
(a Kétszalag információi itt olvashatóak) A rövidebb táv miatt a kis katamaránok is elindulhatnak. Sötétedés előtt befejeyzik a versenyt, így biztonságos a kis hajók számára is (25nm alatti vitorlafelület) A Kétszalagra külföldi nevezőket is várnak.
Problémát okozhat, hogy több nagy katamarán a Kékszalagon is indul, illetve utána a Kétszalagon is. A szervezők abban bíznak, hogy a többtestűek olyan hamar körbeérnek, hogy lesz idejük kipihenni magukat.
11:50
Szokák Balázs szerint fontos a múlt. 1934 óta közös érdem, hogy ilyen sikeres a verseny. Az első versenyt a Hungária Yacht Club rendezte. 2001-óta van évente kékszalag. A nyílt és a zárt Kékszalag miatt változott a rendezés módja. A többtestűek csak a nyitott versenyen indulhatnak.
Fontos a fokozott vízi biztosítás. a 2011-es verseny megmutatta mennyire fontos a biztosíás. A verseny varázsa, hogy mindenki magáénak érzi. 600 egységnél több nevőt várnak idén is. Szerdán 11-órakkor indul a Kékszalag Kékpántlika.
MINIMUM 25nm -nél nagyobb vitorla kell az induláshoz! Ez fontos változás.
A táv 145 km légvonalban. 48 óra a limitidő. Csütörtök reggel 9-kor a rajt. Szombat Reggel 9-ig lehet befutni. Tudni kell, hogy ekkor lesz a Balatonátúszás Bogláron. Ez elméletileg a mezőnyt már nem érinti, de a verseny idejére le lesz zárva a boglár előtti vízterület.
A versenyzők minden fontos információt VHF-en is el tudnak érni. A központi szám: 0630-5339999. Ezt kell hívni havaria esetén.
A verseny során a szervezők ellenőrizni fogják a HSZ szerinti kötelező felszereléseket.
Idén is el lehet indulni egyszeri rajtengedély birtokában. Erről bővebb információ a szervezőknél.
11:18
Gál András Levente mindenkinek köszöni a támogatást, hiszen gazdasági válság van. Nincs hideg az Akváriumban... Dr. Bóka István polgármester még nem érkezett meg.
Fotó: Kékszalag.hu |
A Porthole nem médiapartnere a 44. Kékszalag versenynek.
Szutor Ferenc