A 9 kiállítási csarnok 25.000 m2-én 19 ország 370 kiállítója küzd a várhatóan 45000 látogató kegyeiért. A magát a közép-kelet európai térség legnagyobb hajós eseményeként meghatározó seregszemle csütörtöktől vasárnapig tart nyitva. Azt gondoltam, a legjobb a csütörtöki látogatás, akkor biztosan nem lesznek túl sokan. Tévedtem. Már a parkolóhely zsúfoltsága is éreztette, hogy nem leszünk kevesen.
 
A kiállítók minden rendelkezésre álló területet elfoglaltak, de a látvány eléggé kaotikusra sikeredett. Két csarnokban láthattunk vitorlásokat, ez azt is jelenti, hogy a BBS-hez viszonyítva a vitorlázás nem foglalt el sokkal nagyobb területet. A kínálat lényegesen bővebb,  de a hajók mérete alig lépi át a 40 lábat. Ezt a kínálatot a magyarok is szélesítették olyan színvonalas termékekkel mint a Code 8, a Flaar, a Scholtz, az Eliott, a Fly vagy az elektromotorost bemutató Stickl-Yacht. 
 
A düsseldorfi kiállítás összehasonlíthatatlanul színvonalasabb megjelenése nem kérdés, de számomra a BBS is kellemesebb arculati emléket hagyott. Talán a nem túl fegyelmezett standkiosztás, esetleg a megkopott műszaki infrastruktúra rontja az összképet, de számomra csalódást keltő a látvány. Nyilván ez a rendezvény is megsínylette az általános gazdasági visszaesést. Néhány éve az osztrák főváros próbálkozott egy új kiállítás bevezetésével, de a tradíciók erősebbnek bizonyultak, a tullni rendezvény maradt, Bécs többé nem kísérletezett. Ami viszont kellemes meglepetést szerzett, az a kutyás látogatók nagy száma. Bár itthon sincs tiltva a kutyás belépés, a standok között a kisérőprogramban résztvevőkön kívül nem sok négylábú tette tiszteletét. Azt gondolom, hogy ez a különbség elsősorban kulturális okokra vezethető vissza, mint  a szervezők szándékaira.
 
 
 
Hosszú ideig egy időben rendezték a BBS-t és a Boot Tulln-t. Emiatt több potenciális kiállítót is vesztett a budapesti esemény. Ez a probléma megoldódott, mióta nem az Utazás kiállításhoz kötődik a Boat Show. Ma, amikor a BBS főként a vitorlások kiállítása, nehéz lenne kigazdálkodni egy önálló rendezvényt. A BBS mellett most a FeHoVa biztosít elegendő látogatót. A Boot Tulln a vizes hobbikat gyűjti egy helyre. A búvárok, a kajakosok, a szörfösök mellett megjelentek a Stand up Paddle-esek, az állva-evezősök, a karbontestű evezős készségek, a felszerelés, alkatrész és ruházati vállalkozások. Két csarnokban motorosok, egy harmadikban csak gumimotorosok - főleg kis RIB-ek. Aztán volt egy csarnok ahol a hajószállító trélerek vonultak fel. De itt is láthatóak elektromos motorosok, és olyan különlegességek mint a propángázzal hajtott külmotor. Nem is tudom, hogy egy ilyet tiltana-e a balatoni szabályozás. 
 
 
 
Itthon is el lehetne gondolkodni azon, hogy a BBS mellé vizes tematikát csoportosítsanak, ahogy Düsseldorfban is jól megfér a horgászat a hajózással. A horgászt jobban érdekli a hajózás, mint a vadászt. Hiszem, hogy többen horgásznak hajóból, mint ahányan lövöldöznek. Kivételt talán csak a rajteljárások képeznek.
 
További képek a galériában

Gerő András