Kezdjünk is neki!

Idén nem estek Hummerek a Balatonba, nem történt sem személyi sem környezeti katasztrófa. Ilyenkor papírforma szerint a Kékszalag az, ami a legtöbb olvasó figyelmét felkelti. Persze a papírforma egy dolog, az élet meg egy másik. Ezért lehet, hogy a füredi MVM Flottabajnokság, cikkei közel 50.000 találatot kaptak! Ez nyilván annak is köszönhető, hogy igen sok külföldi egység indult a versenyen.

Azért a második helyre feljött a 47. Kékszalag, több tízezres olvasótáborral. Idén is volt minden. Nyílt levél, élő közvetítés, nyomkövető applikáció.

Hogy mi került a harmadik helyre? 

Nyilván való, hogy a kikötőfejlesztésekkel foglalkozó anyagok megmozgatják a vitorlás társadalmat, hiszen ezen múlik, hogy hol köthetünk ki jövőre.

A fürediek csak kapkodhatták a fejüket, hiszen márciusban bejelentették, hogy kemping területén egy új kikötő kap majd helyet. Ráadásul időközben a Hajógyári Kikötő fejlesztése is a végéhez közelít, melynek keretén belül közel megduplázódott a kikötő befogadó képessége.

Persze nem csak a keleti medencében voltak események. Vonyarcvashegyi kikötő az első kőszórások óta a média és az érdeklődés kereszttüzébe került. Azóta pedig meg is nyílt!

Az MKB kikötőnek egy ajánlattételi felhívásban kerestek új tulajdonost. 

Vonyarctól nem messze, Fenyvesen is dübörögnek a gépek, bizony itt is lesz egy igazi „marina”.

A Balatonlellei Yacht Club körül sem csitulnak a hullámok, hiszen ismét új tulajdonosa van. Csak remélni tudjuk, hogy az új tulajdonos végre megnyugvást hoz a kikötő életébe.

Ráadásul úgy tűnik, valahol még egy ipari kikötő is lesz az északi parton. http://porthole.hu/cikk/10678-ipari-kikoto-az-eszaki-parton

A legnézettebb videónk a 15-ös Pünkösdi Regatta felvétele volt. Több mint 1.700 nézett percen át volt képernyőn, tehát mintha valaki egy teljes napon keresztül meg még négy órát nézte volna. Íme:

 

Persze a többi videót is érdemes megnézni a YouTube csatornánkon.

És hogy mit hoz nekünk a frissen beköszöntött 2016? Nyugodtan mondhatom, hogy egy új időszámítást a Balaton életében, mivel a 2014-2020 –as pályázati ciklusban 288 milliárd! forint pályázati támogatást kap a balatoni régió (melyre a pályázatokat még csak mostanában írják ki). Erre mondják, hogy ez még gombócból is sok!

Fejlesztik a vízi, közúti és vasúti közlekedést, a turizmust, a vendéglátást, az elektromos hajózást. További kikötők épülnek majd, még több hajó lesz a tavon. Azt gondlom, hogy örülnünk kell! Bizonyára az olvasók közül is sokan tartanak a változástól, de az a helyzet, hogy fejlődést nem lehet megállítani. A Balaton már sohasem lesz olyan mint 100 éve volt, viszont ha a települések és a pályázók ügyesen használják fel ezt az irdatlan összeget, akkor egy sokkal jobban használható, élhető és nemzetközi szinten is magas színvonalú tavat kapunk.

Boldog új évet kíván a Porthole csapata 2016-ra is!