Siófokot 12 óra után pár perccel hagytuk el reffelve és kis fock vitorlával. Kiérve a nyílt vízre 10-12 csomós szélben, amely a csőből fújt, éles menetben haladtunk Öreg Tihany felé. Félúton kicsit kezdett erősödni a szél és 30-32 csomós lökések közepette próbáltunk a Félsziget takarásába érni. Egy zivatar közbe szólt és a csőből tombolt a 25-27 csomós szél, így hátszélbe ejtve 20 perc alatt kiértünk a szövibe. A Balaton teret nyert magának a kikötőben. Csak nem gyengült a szél, ezért pár dolgot szereltünk a hajón.

Szombaton reggel korai kelést követően többen megindultunk a rajtvonal felé. Közepes, de erősödő szélben 80 perc alatt leértünk Balatonföldvár elé, ahol elkezdett gyülekezni a mezőny. Kész taktikával cirkáltunk a rajt vonal környékén és vártuk a rajt procedúrát. Szépen sikerült rajt után jobb csapáson indultunk előre. Az előrejelzések alapján északi part közelében terveztük Badacsonyt megközelíteni, elkerülvén az északi szél korbácsolta hullámokat. Révfülöp magasságában egy kisebb szélcsend után erősödött a szél és kellemes 6 csomós sebességgel haladtunk a györöki csúcs felé. Keszthelyi öbölbe érve ismételten megállt a szél, minek köszönhetően másfél órát álltunk. Becsületből vettük a kaput, de már időn túl. Kollégáink finom vacsorával vártak és kényelmes ágyban aludhatunk.



Vasárnap időben érkeztünk a kikötóbe, de délig halasztás volt. A rendezőség a rajtot fél kettőre hírdette meg. Könnyebb ebéd után már génuával suhantunk ki az öbölbe. Jó alapszélben köröztünk a rajt vonal környékén, a 18-as csatorna gyengén volt csak hallható, 5 perces sziréna hangja el el csuklott. Nem tűnt öt percnek és ismételten szirénára lettünk figyelmesek. Miközben lobogtattunk a rajt vonaltól 100 méterre, a tömeg meglódult, én kérdőn néztem a többiekre és mondtam, hogy ez csak 1 perces, de mégis csak induljunk a többiek után.



Kitekertük a génuát és irány a kápolna, ahol elég szépen manőverezve a többi Sudár Sport elé fordultunk. Többen a spi felhúzása mellett döntöttek, mi is készültünk, de a rohanó gépek már rendesen dőltek előttünk, köszönhetően a forduló szélnek. A Zala torkolatánál a bóját is sikeresen vettük az egyre erősödő szélben. Reffelés nem sikerült valami jól és a mezőny meglépett. A cél vonal felől fújó szélben fetrengtünk - nem ismerjük még a hajót rendesen. A kaput véve elhangzott a három duda szó jelezvén a verseny végét.

A rendezőség megóvta a futamot, két órás tárgyalás után az eredményhírdetés elején hideg zuhanyként ért minket a hír, hogy a mai futam törölve, mert 80 korai rajtos hajó volt. Mint kiderült, a sziréna a Ruppert volt aki egy bajba jutott jolléhez igyekezett, hogy a mentőmellény nélküli kényszerfürdőzőket kimentse. Mivel Sudár Sport osztályban 2015-ben harmadik helyen végeztünk, így színpadra állhattunk. Kikötőben a buli jó volt és kellően levezette a mai napot.



Hétfőn reggel kilenckor hátszeles rajtnak néztünk elébe. Jól időzítettünk és a spi hamar a helyére került. Hajót egyensúlyozva lehagytuk az osztályunk több hajóját. Az Ettalonnal váltva egymást elől jót versengtünk az ábrahámhegyi befutóig. Thétisszel szemben is sikerült megtartanunk a 4-5 hajónyi előnyünket.

Siófok felé Zánka magasságában kijutott még nekünk félórányi 30 csomó környéki szél, minek köszönhetően négy óra után valamivel hazaértünk.

Összeségében jó volt a Pünkösdi Regatta, ismét sokat tanultunk.  

Nagy Attila - Tortuga
Foto: Mustafa László - Tortuga