A kettő között természetesen történt egy és más, de haladjunk szépen sorjában: a csapat időben összeállt (hiába, hosszú évek kemény munkája fekszik benne), de a rajt közeledtével egyre inkább úgy tűnt, ezúttal nem téved a meteorológiai előrejelzés, és igen komoly vihar lesz még csütörtökön is. Márpedig első a biztonság, a felszerelést semmi értelme szétcincáltatni a széllel, ezért az utolsó pillanatig halogattunk. A Rendezőség azon közleménye (este tízkor, tizenegy órával a rajt előtt!), miszerint reggel kilenckor rajt, egyáltalán nem nyugtatott meg bennünket. Jött viszont fél hétkor a telefonhívás a megfelelő embertől, hogy higgyük el, nyolcra távozik a fertelem, onnantól pedig kezelhetőek lesznek a viszonyok. S lőn...
Indulás kilenckor szinte semmi szélben, inkább a vonal északi részén, de azért tisztes távolban a gyorsjáratúak szekciójától. És ez nem volt jó döntés! Aki lentebb kezdett, az lassan ellépett, fent pedig egyre nagyobb lukak voltak a szélben. Próbáltunk egerészni a pöffökben, ami nem tűnt rossznak, pláne, hogy visszanézve azt láttuk: Csopak előtt horgonyt vetett egy jelentős méretű boly – melynek némely tagja alig negyven-ötven méterrel volt felettünk. Már itt ketté szakadt a mezőny, szerencsére mi az elsőbe kerültünk, még ha annak záró csapataként is. Itt akaszkodott a nyomunkba osztályos ellenfelünk (Avanti), aki aztán keményen tartotta magát.
Kenese után halz, némi kivárás, aztán spinakker, kilenc csomó. Nem hangzik soknak, de higgyétek el, alakvégsebességes hajótól nem rossz teljesítmény. Közben napsütés, frissülő szél, vigyorgás. Siófoktól ejtett kreuz a Cső felé, és mivel a hajózási útvonal csak ajánlás (minek akkor az egy szem piros bója?), a kardinális bóják vonalától délre osontunk, hogy ne menjünk be a széltelen részbe az északi parti nádas közelében. Annyira okosak voltunk, hogy itt kissé magunkra engedtük az ellenfelet, de a kormányos magára vállalta a felelősséget*. Keszthely felé egytakkos, hosszában a tavon, vízközépen, ami elég sokáig jól festett, de amikor Badacsony és Fonyód felett is megjelent egy-egy zivatarfelhő, kissé megkavarodott a helyzet, és annak lett igaza, aki végig súrolta az északi partot. Körülbelül ekkor tudtuk meg az otthoniaktól, hogy nem látszunk a nyomkövetőn, illetve hírekhez sem nagyon jutnak a verseny hivatalos oldalán**. A délutánt színesítendő, megjelentek szemből az elsők (elég sokára, idegeskedtünk is rendesen, mi lehet Györök után), nekünk a nyugatiassá váló szélben némi cirkálás, de aztán a Keszthelyi-öbölben ismét egy csapáson bójairány. Hazafelé indulás után integetés a szembe jövő ismerősöknek, majd egy takk Tihanyig, de azért volt benne némi trükk: a magunk részéről a Badacsony csücske – Tihanyrév vonalnak kissé alá húzódtunk.
Tettük ezt annak ellenére, hogy üldözőink inkább a part közelségét választották, és az alap iskola szerint ilyenkor már inkább az ellenfélre, mint a szélre figyelünk. Csakhogy elkezdett nagyon jól festeni, alulról kerültük a mezőnyt, a hátrébb lévők pedig folyamatosan maradtak le. Ezúton is köszönjük annak a távoli, azonosíthatatlan hajónak, aki messziről mutatta, hogy érdemes Földvár felé nyitni! A sötétség épp azon a tájékon lett teljes, bíztunk benne, hogy a Csövön már sikerül így is átjutni, majd aztán nem hibázni Füredig. Bejött, pedig a mólóra kirakott, majd magára hagyott reflektor mindent elkövetett, hogy megvakítson minket. Még pár forduló, és bent voltunk. Éjfél előtt. Reginával.
*büntetéséről már gondoskodtunk
**ez a helyzet később sem javult, az első néhány befutó után teljes hírzárlat következett, és csak a rajt után huszonnégy órával került fel egy előzetes befutási sorrend. Akkor tudtuk meg azt is, mennyire működött az elmélet: az Avanti beragadt az északi partnál, bukták a második helyüket, végül negyedikek lettek. Innen is gratula a Zephiros III és a Moby Dick csapatának (illetve mindenkinek, aki teljesítette a távot). Az a kevés hír, ami mégis nyilvánosságot kapott, olyan gyöngyszemeket tartalmaz, mint „Célba érkezésükkor a hagyományos egytestűek öreg Tihany magasságában virkáló harcukat.”, illetve „A Szövi kikötőben a Gemini Ventilo dőlt az oldara, meghiúsítva a versenyen való indulásást. A BYC kikötőben Varga Lajos Flaar 26 RR typusú hajója is hátrabillent az utánfutón.”
Amire reagáltam: Kívülről szemlélve...
Galériák:
- a miénk
- PH saját, első adag - rajt előtt és rajt
- PH saját, második adag - rohanógépek a Csőben
- PH saját, harmadik adag - érkezik a harcos középmezőny
- PH saját, negyedik adag - és még messze nincs vége
- PH saját, ötödik adag - vidám, mosolygós arcok a Csőben