Következzen kilenc old timer hajó, amikről eltávolítottunk minden vitorla- és lajstromszámot, valamint a nevüket is, nehogy könnyű dolgotok legyen!
Előző két kvízünkben már bebizonyíthattátok, hogy felismeritek a balatoni hajóosztályokat és mindent tudtok a kishajókról is. Most újabb kihívás elé állítunk benneteket: felismeritek a Balaton rangidős hajóit?
Következzen kilenc old timer hajó, amikről eltávolítottunk minden vitorla- és lajstromszámot, valamint a nevüket is, nehogy könnyű dolgotok legyen!
Nagyhajós kvízünk sikerén fellelkesedve folytatjuk agytornásztató sorozatunkat és a tőkesúlyos balatoni hajók után a svertes egy- és többtestű vitorlásokból készítettünk képes kvízt.
Szinte valamennyi XX. századi nagy hajóépítő gazdagította a balatoni flottát és a remekműveket az utókor gondosan megőrizte. A hazai igényeket a belföldi gyártás sosem tudta teljes mértékben fedezni, ezért a balatoni klasszikusok jelentős része külföldről érkezett.
A múlt század harmincas éveiben a Balatonon már pezsgett a vitorlás élet. Kisebb típusok mellett sorra épültek a 22-es, 30-as és 40-es schärenkreuzerek. Benacsek Jenő 1929-ben tervezte és építette meg az azóta is Pelikán nevet viselő, hajólevele szerint 40 nm2-es balatoni cirkálót. A kalandos sorsú hajó – amely ebben az évben várhatóan ismét vízre kerül – több, hosszabbítást is magában foglaló átépítésen esett át. Korábbi fotók, a hajótest és a kiel összevetése alapján egyértelműen megállapítható, hogy seefahrtkreuzerről beszélhetünk, mégpedig valószínűleg nem a 30-as, hanem a 40-es típusról (építési előírás szerinti eredeti hosszúság 10,1 méter).
1927. október 16-án került sor Bécsben (!) a 28. Német Vitorlás Nap küldöttgyűlésére. A háború utáni időszak alapvetően megváltoztatta a német társadalmat. Már nem csak az arisztokrácia, hanem a középosztály körében is volt kereslet új hajókra. Ez újabb érv volt arra, hogy a Német Vitorlás Szövetség (DSV) felülvizsgálja elavult osztályelőírás-rendszerét. 1930-ban jártak le a hatályos osztályelőírások, és e kérdésben évek óta parázs viták folytak.
Fúj az északnyugati, mint a disznó! Reffelt nagyvitorlával, laposra tépett orrvitorlával préselünk Badacsony felé. Szépen távolodik mögöttünk Balatonboglár. Jó pár hajóval indultunk jóformán egyszerre, ugyanezzel az úticéllal. Páran gyorsabbak nálunk, mi viszont élesebbek vagyunk. Folyik a vágta rendesen.
Fő, hogy fúj. Méghozzá rendesen. Ahogy az illik, amennyiben kéthetes túrára indulunk. Célunk elérni Keszthelyt, szeretett tavunk legtávolabbi pontját. Repül a hajónk gyári alapvitorlázattal, ugyanis a génua egyrészt sok lenne, másrészt nem tudnánk ilyen élesen préselni. Így viszont képesek vagyunk tartani az irányt, egyenesen Ábrahámhegy felé.
Július 14-én a Kékszalag Portban közösen bocsátottuk útjára a Magyar Olimpiai Csapatot.
Dr. Majoross Péter gyászmiséjét augusztus 21-én (szerdán) 18 órakor tartják az alsóörsi Boldog Gizella Királyné templomban. Búcsúztatása aznap, szűk családi körben a Balatonon lesz.
2024. June 29.
Vitorlás versenycsapatnak tekinthető-e egy olyan társaság, amelyiknek a fele nem tud vitorlázni?
2024. June 15.
Kicsit megkésve indult be a szezon vagy inkább én indultam bele későn a szezonba. Érdekes visszagondolni hogy pár éve március elején ott to
...2020. October 30.