Következzen kilenc old timer hajó, amikről eltávolítottunk minden vitorla- és lajstromszámot, valamint a nevüket is, nehogy könnyű dolgotok legyen!
Előző két kvízünkben már bebizonyíthattátok, hogy felismeritek a balatoni hajóosztályokat és mindent tudtok a kishajókról is. Most újabb kihívás elé állítunk benneteket: felismeritek a Balaton rangidős hajóit?
Következzen kilenc old timer hajó, amikről eltávolítottunk minden vitorla- és lajstromszámot, valamint a nevüket is, nehogy könnyű dolgotok legyen!
Nagyhajós kvízünk sikerén fellelkesedve folytatjuk agytornásztató sorozatunkat és a tőkesúlyos balatoni hajók után a svertes egy- és többtestű vitorlásokból készítettünk képes kvízt.
Szinte valamennyi XX. századi nagy hajóépítő gazdagította a balatoni flottát és a remekműveket az utókor gondosan megőrizte. A hazai igényeket a belföldi gyártás sosem tudta teljes mértékben fedezni, ezért a balatoni klasszikusok jelentős része külföldről érkezett.
A múlt század harmincas éveiben a Balatonon már pezsgett a vitorlás élet. Kisebb típusok mellett sorra épültek a 22-es, 30-as és 40-es schärenkreuzerek. Benacsek Jenő 1929-ben tervezte és építette meg az azóta is Pelikán nevet viselő, hajólevele szerint 40 nm2-es balatoni cirkálót. A kalandos sorsú hajó – amely ebben az évben várhatóan ismét vízre kerül – több, hosszabbítást is magában foglaló átépítésen esett át. Korábbi fotók, a hajótest és a kiel összevetése alapján egyértelműen megállapítható, hogy seefahrtkreuzerről beszélhetünk, mégpedig valószínűleg nem a 30-as, hanem a 40-es típusról (építési előírás szerinti eredeti hosszúság 10,1 méter).
1927. október 16-án került sor Bécsben (!) a 28. Német Vitorlás Nap küldöttgyűlésére. A háború utáni időszak alapvetően megváltoztatta a német társadalmat. Már nem csak az arisztokrácia, hanem a középosztály körében is volt kereslet új hajókra. Ez újabb érv volt arra, hogy a Német Vitorlás Szövetség (DSV) felülvizsgálja elavult osztályelőírás-rendszerét. 1930-ban jártak le a hatályos osztályelőírások, és e kérdésben évek óta parázs viták folytak.
Kifelé kecmergünk a tél szorításából! Már intenzíven jelentkeznek az „elvonási tünetek” a hajózás ügyében. A tavasz közeledtének első jele, hogy megrendezésre kerül a Budapest Boat Show. Idei díszvendég a Magyar Motoros Vízisport Szövetség. Ja, kérem, változik a világ! Viszont mi, túravitorlázók is ott leszünk!
Idén ünnepli a Nacra fennállásának 50. születésnapját. A Nacra 15 osztály Európa Bajnoksága pedig idén októberben kerül megrendezésre Balatonföldváron. A neves alkalomra a Nemzetközi Nacra 15 osztályszövetség, a Nacra hazai képviselete a Kenguru Sailing, a Magyar Nacra 15 osztályszövetség, illetve Team Kaáli katamarán csapat együttműködésben pályázatot hirdet. A pályázat tárgya, egy verseny felszereltséggel bíró Nacra 15 utánpótlás katamarán használata a 2025-ös évadra.
Február első hete, a szokásos program: túra a HidegenLégióval. Vasárnap indulunk, még előtte jó lesz egy kicsit foglalkozni a hajóval. A kikötőben is régen jártam. Lassan egy éve, hogy átköltöztem az Y Yacht Clubba. Akkorra a kikötő már elkészült, de a hatalmas parti terület leginkább az ígéret földje volt. Nagyon kellett a fantázia, hogy belelássunk az azóta megvalósult létesítmények, szolgáltatások még felsorolni is hosszú listájába. Azért a szezonban így sem volt sok fennakadás, egymás után vehettük birtokba az elkészült parti létesítményeket, és ami a legfontosabb: volt egy korán nyitó pop-up büfé kellemes választékkal. Késő ősszel, talán a tél elején még munkagépek zakatoltak a parton, mára ez a munka is bevégeztetett, lehet jönni csodálkozni!
Megjelent a nemzetközi Dragon osztály 2025-ös évkönyve, amelynek cikkei között két magyar szakember írásai is vezető helyet foglalnak el. Toronyi Bence, az MVSZ Technikai bizottságának elnöke, a Dragon nemzetközi főfelmérője a fából készült hajók felújításának felmérési vonatkozásairól írt cikket. Náray Vilmos, nemzetközi versenybíró, a magyar osztályszövetség elnöke pedig a Dragon osztály számára legfontosabb 2025. évi szabályváltozásokat vette górcső alá.
2025. February 8.
Korábban azt hittük, hogy a célban a másfél órás időkülönbség kicsi a Vendée Globe-on. Most kiderült, hogy nem.
2024. October 7.
Tizenegy éve finnezek amiből tizet nyugodtan le is tagadhatnék. Az a fajta vagyok aki minden megszerzett tudás után többet szeretne tanulni
...2020. October 30.