Következzen kilenc old timer hajó, amikről eltávolítottunk minden vitorla- és lajstromszámot, valamint a nevüket is, nehogy könnyű dolgotok legyen!
Előző két kvízünkben már bebizonyíthattátok, hogy felismeritek a balatoni hajóosztályokat és mindent tudtok a kishajókról is. Most újabb kihívás elé állítunk benneteket: felismeritek a Balaton rangidős hajóit?
Következzen kilenc old timer hajó, amikről eltávolítottunk minden vitorla- és lajstromszámot, valamint a nevüket is, nehogy könnyű dolgotok legyen!
Nagyhajós kvízünk sikerén fellelkesedve folytatjuk agytornásztató sorozatunkat és a tőkesúlyos balatoni hajók után a svertes egy- és többtestű vitorlásokból készítettünk képes kvízt.
Szinte valamennyi XX. századi nagy hajóépítő gazdagította a balatoni flottát és a remekműveket az utókor gondosan megőrizte. A hazai igényeket a belföldi gyártás sosem tudta teljes mértékben fedezni, ezért a balatoni klasszikusok jelentős része külföldről érkezett.
A múlt század harmincas éveiben a Balatonon már pezsgett a vitorlás élet. Kisebb típusok mellett sorra épültek a 22-es, 30-as és 40-es schärenkreuzerek. Benacsek Jenő 1929-ben tervezte és építette meg az azóta is Pelikán nevet viselő, hajólevele szerint 40 nm2-es balatoni cirkálót. A kalandos sorsú hajó – amely ebben az évben várhatóan ismét vízre kerül – több, hosszabbítást is magában foglaló átépítésen esett át. Korábbi fotók, a hajótest és a kiel összevetése alapján egyértelműen megállapítható, hogy seefahrtkreuzerről beszélhetünk, mégpedig valószínűleg nem a 30-as, hanem a 40-es típusról (építési előírás szerinti eredeti hosszúság 10,1 méter).
1927. október 16-án került sor Bécsben (!) a 28. Német Vitorlás Nap küldöttgyűlésére. A háború utáni időszak alapvetően megváltoztatta a német társadalmat. Már nem csak az arisztokrácia, hanem a középosztály körében is volt kereslet új hajókra. Ez újabb érv volt arra, hogy a Német Vitorlás Szövetség (DSV) felülvizsgálja elavult osztályelőírás-rendszerét. 1930-ban jártak le a hatályos osztályelőírások, és e kérdésben évek óta parázs viták folytak.
Az Eurosaf balatonfüredi közgyűlésén több fontos döntést is hoztak a küldöttek az európai vitorlázás jövőjéről és fejlődéséről. A küldöttek elfogadták az elnöki, a főtitkári beszámolókat, valamint a 2023-as és a 2024-es költségvetéseket is.
Az Alsóörsi Marina Vitorlás Klub a 9er osztályszövetséggel együttműködve 2024.04.12-14 között szervezte az idei év első edzőtáborát 29er osztályban.
Január, február, itt a nyár! Márciusban már tombolt a tavasz. Hajóink jó része viszont, sok kikötőnkben, rácsok közé zárva aludta téli álmát. Pedig temérdek feladat szakad ilyenkor a vitorlázók nyakába. Munkákat végezni persze még lehetetlen. Víz, villany nuku. Sebaj, nézzünk körül kicsit a parkban meg az erdőben.
A 2023 tavaszán bevezetett új hajóregisztrációs rendszerben tavaly több mint 900 hajó kapott aktív státuszt. A Magyar Vitorlás Szövetség (MVSZ) honlapján részletesen ismerteti a regisztrációval kapcsolatos tudni- és tennivalókat, hogy a 2024-es szezon a lehető legegyszerűbben induljon – legalábbis adminisztratív szempontból.
2024. April 9.
A hétköznapok taposómalmában majdnem megfeledkeztünk róla, de aztán egy köszöntés eszünkbe juttatta: megint születésnapot ünneplünk itt a bl
...2024. March 20.
2020. October 30.