Következzen kilenc old timer hajó, amikről eltávolítottunk minden vitorla- és lajstromszámot, valamint a nevüket is, nehogy könnyű dolgotok legyen!
Előző két kvízünkben már bebizonyíthattátok, hogy felismeritek a balatoni hajóosztályokat és mindent tudtok a kishajókról is. Most újabb kihívás elé állítunk benneteket: felismeritek a Balaton rangidős hajóit?
Következzen kilenc old timer hajó, amikről eltávolítottunk minden vitorla- és lajstromszámot, valamint a nevüket is, nehogy könnyű dolgotok legyen!
Nagyhajós kvízünk sikerén fellelkesedve folytatjuk agytornásztató sorozatunkat és a tőkesúlyos balatoni hajók után a svertes egy- és többtestű vitorlásokból készítettünk képes kvízt.
Szinte valamennyi XX. századi nagy hajóépítő gazdagította a balatoni flottát és a remekműveket az utókor gondosan megőrizte. A hazai igényeket a belföldi gyártás sosem tudta teljes mértékben fedezni, ezért a balatoni klasszikusok jelentős része külföldről érkezett.
A múlt század harmincas éveiben a Balatonon már pezsgett a vitorlás élet. Kisebb típusok mellett sorra épültek a 22-es, 30-as és 40-es schärenkreuzerek. Benacsek Jenő 1929-ben tervezte és építette meg az azóta is Pelikán nevet viselő, hajólevele szerint 40 nm2-es balatoni cirkálót. A kalandos sorsú hajó – amely ebben az évben várhatóan ismét vízre kerül – több, hosszabbítást is magában foglaló átépítésen esett át. Korábbi fotók, a hajótest és a kiel összevetése alapján egyértelműen megállapítható, hogy seefahrtkreuzerről beszélhetünk, mégpedig valószínűleg nem a 30-as, hanem a 40-es típusról (építési előírás szerinti eredeti hosszúság 10,1 méter).
1927. október 16-án került sor Bécsben (!) a 28. Német Vitorlás Nap küldöttgyűlésére. A háború utáni időszak alapvetően megváltoztatta a német társadalmat. Már nem csak az arisztokrácia, hanem a középosztály körében is volt kereslet új hajókra. Ez újabb érv volt arra, hogy a Német Vitorlás Szövetség (DSV) felülvizsgálja elavult osztályelőírás-rendszerét. 1930-ban jártak le a hatályos osztályelőírások, és e kérdésben évek óta parázs viták folytak.
A Balatonfüredi Yacht Clubban rendezett One Design Balaton Tour - Füred Kupa fordulóján mutatkozott be a ONE DESIGN Vitorlás Versenyzésért Alapítvány, amely a OD vitorlás versenyzés fejlesztését és népszerűsítését tűzte zászlajára. Az alapítvány célja, hogy elősegítse a One Design hajóosztályokban zajló versenyzés fejlődését, támogassa és ösztönözze a fiatal vitorlázók OD versenyzésbe történő bekapcsolódását.
Ez is elérkezett! Július tizenötödikét írjuk. Keddi nap. Ez bizony a nyár kellős közepe. Ideje induljunk következő túránkra. Miféle újdonságokba botlunk a középső és nyugati medencében? Szándékunk, hogy Keszthelyig végighajózzuk Balatonunkat.
Ez már a szezon. Aki teheti kimozdul a kikötőből. Van aki vitorlát sem bont, valahol a közelben lehorgonyoz és lubickol, pecázik, vagy meditál, ki ki vérmérséklete szerint. A bátrabbak keresnek egy kipróbált és hajóval jól megközelíthető éttermet, de napnyugtára visszatérnek megszokott helyükre. Végül ott vannak a leglazábbak. Ők a szélirányhoz igazodva választanak túracélpontot, ha kell több napig is vándorolnak, dacolva széllel, esővel, kánikulával, vagy az árvaszúnyogok kéretlen megjelenésével.
Mármint a kékalga, ami ellepte a középső medence déli partját. Méghozzá úgy, hogy ragadós zöld színű masszává változtatta a kikötők vizét. A hajómotort beindítva percek alatt eltömítette a hűtővíz szivattyú szűrőjét – lehetett gépet szerelni –. Volt már, hogy jobban indult a túra.
2025. July 27.
Dani Pich vak, a Patí Catalá-t nem egyszerű irányítani, Isle of Wight körbevitorlázása pedig rengeteg kihívást tartogat.
2025. August 8.
Két napja szemezgetek egy legénység kereső hirdetéssel. Akár egy társkereső tévéshow castingon, a következő verseny lenne az ismerkedős est
...2020. October 30.