Következzen kilenc old timer hajó, amikről eltávolítottunk minden vitorla- és lajstromszámot, valamint a nevüket is, nehogy könnyű dolgotok legyen!
Előző két kvízünkben már bebizonyíthattátok, hogy felismeritek a balatoni hajóosztályokat és mindent tudtok a kishajókról is. Most újabb kihívás elé állítunk benneteket: felismeritek a Balaton rangidős hajóit?
Következzen kilenc old timer hajó, amikről eltávolítottunk minden vitorla- és lajstromszámot, valamint a nevüket is, nehogy könnyű dolgotok legyen!
Nagyhajós kvízünk sikerén fellelkesedve folytatjuk agytornásztató sorozatunkat és a tőkesúlyos balatoni hajók után a svertes egy- és többtestű vitorlásokból készítettünk képes kvízt.
Szinte valamennyi XX. századi nagy hajóépítő gazdagította a balatoni flottát és a remekműveket az utókor gondosan megőrizte. A hazai igényeket a belföldi gyártás sosem tudta teljes mértékben fedezni, ezért a balatoni klasszikusok jelentős része külföldről érkezett.
A múlt század harmincas éveiben a Balatonon már pezsgett a vitorlás élet. Kisebb típusok mellett sorra épültek a 22-es, 30-as és 40-es schärenkreuzerek. Benacsek Jenő 1929-ben tervezte és építette meg az azóta is Pelikán nevet viselő, hajólevele szerint 40 nm2-es balatoni cirkálót. A kalandos sorsú hajó – amely ebben az évben várhatóan ismét vízre kerül – több, hosszabbítást is magában foglaló átépítésen esett át. Korábbi fotók, a hajótest és a kiel összevetése alapján egyértelműen megállapítható, hogy seefahrtkreuzerről beszélhetünk, mégpedig valószínűleg nem a 30-as, hanem a 40-es típusról (építési előírás szerinti eredeti hosszúság 10,1 méter).
1927. október 16-án került sor Bécsben (!) a 28. Német Vitorlás Nap küldöttgyűlésére. A háború utáni időszak alapvetően megváltoztatta a német társadalmat. Már nem csak az arisztokrácia, hanem a középosztály körében is volt kereslet új hajókra. Ez újabb érv volt arra, hogy a Német Vitorlás Szövetség (DSV) felülvizsgálja elavult osztályelőírás-rendszerét. 1930-ban jártak le a hatályos osztályelőírások, és e kérdésben évek óta parázs viták folytak.
El bizony. Tragikus hirtelenséggel. Terveztünk még két túrát augusztus végére és szeptemberre. Mindkettő meghiúsult. Hajónk műszaki hiba következtében mozgásképtelenné vált. A javítás egy hónapig tartott. Amikorra végre elkészült, a keleti medencébe indultunk volna. Az időjárás viszont kitolt velünk. Majd minden napra front, eső, veszett keleties szél jutott. Éjszakánkén pedig jeges hideg.
Elég idétlen meseszerű címet adtam legújabb történetemnek, de ha azt írom, hogy miként próbáltam konvertálni egy B&G széljeladó jeleit a meglévő ST 60-as Raymarine műszercsaládba, akkor nem hinném, hogy bárkit is olvasásra ösztönöznék.
Ha a Balaton Boat Show immáron 30. alkalommal is azzal büszkélkedhet, hogy az egyetlen vízpartra települt hajós kiállítás, akkor igen nehéz autentikus beszámolót írnom, mivel ez alkalommal kiállítóként, egy parkolóban felvert sátorból követhettem az eseményeket.
A World Sailing Academy több témakörben ad mindenki számára elérhető oktatást és bizonyítványt is ad a sikeres teljesítőknek.
2025. October 12.
A múlt hét talán legmegrázóbb vitorlás híre az volt, hogy Charlie Dalin utólag elárulta: gyomorrákkal küzdve csinálta végig a Vendée Globe-o
...2025. October 6.
Régi vágyam teljesült az Orfűi Vitorlás Napok versennyel ami kishajós berkekben ikonikus rendezvénynek számít és az álmom csak részben -azaz
...2020. October 30.