Következzen kilenc old timer hajó, amikről eltávolítottunk minden vitorla- és lajstromszámot, valamint a nevüket is, nehogy könnyű dolgotok legyen!
Előző két kvízünkben már bebizonyíthattátok, hogy felismeritek a balatoni hajóosztályokat és mindent tudtok a kishajókról is. Most újabb kihívás elé állítunk benneteket: felismeritek a Balaton rangidős hajóit?
Következzen kilenc old timer hajó, amikről eltávolítottunk minden vitorla- és lajstromszámot, valamint a nevüket is, nehogy könnyű dolgotok legyen!
Nagyhajós kvízünk sikerén fellelkesedve folytatjuk agytornásztató sorozatunkat és a tőkesúlyos balatoni hajók után a svertes egy- és többtestű vitorlásokból készítettünk képes kvízt.
Szinte valamennyi XX. századi nagy hajóépítő gazdagította a balatoni flottát és a remekműveket az utókor gondosan megőrizte. A hazai igényeket a belföldi gyártás sosem tudta teljes mértékben fedezni, ezért a balatoni klasszikusok jelentős része külföldről érkezett.
A múlt század harmincas éveiben a Balatonon már pezsgett a vitorlás élet. Kisebb típusok mellett sorra épültek a 22-es, 30-as és 40-es schärenkreuzerek. Benacsek Jenő 1929-ben tervezte és építette meg az azóta is Pelikán nevet viselő, hajólevele szerint 40 nm2-es balatoni cirkálót. A kalandos sorsú hajó – amely ebben az évben várhatóan ismét vízre kerül – több, hosszabbítást is magában foglaló átépítésen esett át. Korábbi fotók, a hajótest és a kiel összevetése alapján egyértelműen megállapítható, hogy seefahrtkreuzerről beszélhetünk, mégpedig valószínűleg nem a 30-as, hanem a 40-es típusról (építési előírás szerinti eredeti hosszúság 10,1 méter).
1927. október 16-án került sor Bécsben (!) a 28. Német Vitorlás Nap küldöttgyűlésére. A háború utáni időszak alapvetően megváltoztatta a német társadalmat. Már nem csak az arisztokrácia, hanem a középosztály körében is volt kereslet új hajókra. Ez újabb érv volt arra, hogy a Német Vitorlás Szövetség (DSV) felülvizsgálja elavult osztályelőírás-rendszerét. 1930-ban jártak le a hatályos osztályelőírások, és e kérdésben évek óta parázs viták folytak.
Sportdiplomáciai siker: a 2025-2028 közötti időszakra öt sporttársunkat választották be a nemzetközi vitorlássport irányításának legfontosabb szervezete, a World Sailing bizottságaiba és albizottságaiba. A választás eredménye is tükrözi a magyar vitorlássport növekvő tekintélyét és súlyát a nemzetközi porondon.
Kedves Vitorlázók! Nagy örömmel köszöntünk benneteket az új elnökség nevében a következő négyéves időszakunk elején! A vitorlázásban az „Élesedj és gyorsulj!” alapelv mindannyiunk számára ismerős. Ez az irányelv most a céljainkat és munkánkat is meghatározza.
Új, légcsavaros mentőeszközünket bemutatva végeztünk speciális mentési gyakorlatot a Hévíz-Balaton Airport Kft.-vel, a Nyugat-dunántúli Vízügyi Igazgatósággal és a Balaton-Felvidéki Nemzeti Park Igazgatósággal együttműködésben. Szakszolgálatunk a közelmúltban vásárolt két légcsavaros mentőhajót (úgynevezett airboatot), amivel jégen, illetve mocsaras, lápos területen is tudunk menteni. Ezt mutattuk be a fent említett szervezetekkel közösen a sajtó munkatársainak ma délelőtt a Kis-Balaton területén található Laki István-zsilipnél.
Ünnepélyes keretek között adták át a 2024-es ifjúsági és felnőtt ranglista díjakat a hétvégén Balatonfüreden. A Magyar Vitorlás Szövetség által szervezett rendezvényen a kiemelkedő hazai eredmények mellett a nemzetközieket is elismerték, valamint hivatalosan átadták egyebek mellett az Év női, férfi, valamint az Év ifjúsági vitorlázóinak járó elismeréseket is.
2025. February 8.
Korábban azt hittük, hogy a célban a másfél órás időkülönbség kicsi a Vendée Globe-on. Most kiderült, hogy nem.
2024. October 7.
Tizenegy éve finnezek amiből tizet nyugodtan le is tagadhatnék. Az a fajta vagyok aki minden megszerzett tudás után többet szeretne tanulni
...2020. October 30.