Elegáns rendezett, igazán mindent megtalál itt aki szereti, ha kényeztetik. A város történelmi központja és a sziget határolja a városi kikötőt. Itt többnyire azok a kishajók, szerény kinézetű lepusztult halász csónakok láthatók, melyek a helyi lakósság tulajdonát képezhetik. A kerítéssel körülvett marina igazi rezervátum. Évek óta nem jártam itt. Meglep mennyire túlsúlyba kerültek a motoros yachtok. A vitorlások döntő többsége 50 láb körüli, vagy katamarán. A marina déli része üzemi terület, hatalmas sólyával és impozáns portál daruval. A daru mellett parkol egy igazi ínyencség, egy 70 lábas VOR hajó a Green Dragon. Ha jól tudom nemrég még árulták vagy még most is 390.000 Eurós kikiáltási áron. Szívesen mennék vele egy próbakört, ahogy ezt megtehettem egy szintén horvát zászló alatt futó ex VOR 60-sal évekkel ezelőtt. Sokáig állt itt az a szerencsétlen Bavaria Match 42-es is, amelyikről egy 2005-ös magyar versenyen a Murter sziget déli csücskénél leszakadt a kíl.
Mielőtt eltolnánk magunkat a parttól beugrunk a recepcióra a hajó papírjaiért. A zord fogadtatást feledteti a kedves hölgy, akinek arra is volt gondja, hogy felhívja a figyelmünket az időjárás szeszélyeire. Nem is tudtuk előre, de járt nekünk 50% utószezon kedvezmény. Legközelebb ezt minden kikötőben érdemes tisztázni, mert vagy megadják vagy esetleg elfelejtik! Hazafelé kellemes borongós raumos menetben hasítottunk el Murter szigete mellett. A szembe jövő éleskedők irigyen nézték könnyed futásunkat, ahogyan mi is tettük azt néhány nappal ezelőtt. Mire bekanyarodtunk a Pasman sziget mögé, leszakadt az ég.
A szél nem lett erősebb de az eső olyan sűrűn esett, hogy a látótávolság annyira lecsökkent, hogy mire beértünk a biogradi kikötő elé, alig vettük észre, hogy behajóztunk az éppen rajtoló Impression Kupa mezőnyébe. Az utóbbi hetekben akármerre járok a világban, mindig találkozok egy versennyel, ahol a mi Király Zsoltunk öregbíti vitorlázóink jó hírét. Itt is jelen van. Trieszt, Biograd, és felkészül Sydney...?
Kikötünk, átadjuk a hajót és elindulunk hazafelé. Nemrég egy szlovéniai kirándulásról szóló cikkben feltettem a kérdést: Horvátország vagy Szlovénia? A helyes válasz természetesen mind a kettő. Ha vitorlázni, charterezni megyünk akkor Horvátországban a helyünk. A dalmát szigetvilág szinte páratlan szépsége kihagyhatatlan élmény, de nem mindegy mikor. Főszezonban messze elkerülném, ha csak a tömeg, a szélcsendes hetek, a kikötők túlzsúfoltsága nem vonzóbb mint a szelesebb, hűvösebb, talán esősebb, de néptelenebb őszi vagy tavaszi időszak. Szlovéniába sem biztos, hogy a nyár közepén mennék, de ide saját kishajóval érdemes utazni. A parti programok kedvelőit itt bizonyosan több impulzus éri, mint a horvátoknál, ráadásul autópályán közelebb is van hozzánk.
Izgalmas szép hetet töltöttünk kettesben a tengeren. Ha találunk otthon olyan feleséget/barátnőt akit rá lehet beszélni egy ilyen programra akkor ne tétovázzunk!
Külön köszönet az Azure Yacht csapatának akik a kitűnő hajót biztosították.
További képek a galériában!