Elindult a zarándoklat. A programot szervező 15 éves Sea Knights, a Tengeri Lovagok Társasága az eseményt összekötötte egy ünnepélyes tagfelvételi procedúrával a rozati Ferences Rendi templom korhű díszletei között. Kívülállóként is megható pillanatoknak lehettünk tanúi a szertartás során. De mi köze egy meghirdetett zarándokút résztvevőinek az azt szervező szervezethez? Nem sok. Ahogy Európa talán legismertebb zarándok útján az El Camino-n, a Santiagóba vezető Szent Jakab úton sem kizárólag a katolikus egyház hívő keresztényei koptatják a bakancsot.
Ahhoz, hogy bepillantást nyerhessünk az út legérdekesebb stációiba, Dr. Zsigmond Gábor Phd. történész segítségét kértük. Gábor – aki mellesleg a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum főigazgató helyettese – a magyar hajózás történeti ismeretei révén autentikus partnere, hivatalosan nagykövete a tengeri zarándoklatnak.
Az útunk során rövid filmes beszámolókat készítünk, melyet a porthole.hu fő oldalán, annak folyamatosan frissülő oldalsávján érhettek el.
Élve a Tengeri Lovagok társaságának meghívásával részt vehettem az öt szakaszra tervezett vízi zarándoklat Dubrovnik – Kotor útvonalán. Egy abszolút kívülálló hajósként megtapasztalhattam milyen az, amikor nem cél az elsőség megszerzése, amikor se kapitányi felelőség se szervezeti elvárás terhe nem nyomaszt.
A júniusi teliholdhoz legközelebbi szombaton rendezi minden évben a Vilati SE lelkes csapata a Csillagtúrát, ami rendezői szempontból kb. 50 ember aktív részvételét jelenti - mindenekelőtt nagy köszönet nekik! A Balatonon rendezett versenyek közül ez a legtöbb tervezést, alkalmazkodást és kitartást igénylő megmérettetés.
A zarándoklatok lényegét jobb, ha leginkább mint társas meditációt próbáljuk megérteni, függetlenül attól, hogy talán az összes nagy világvallás saját hitéleti megmozdulásként szeretné kisajátítani. Az európai keresztény kultúra spirituális hagyományai a zarándoklat céljaként nem csak az elérendő szent helyet, de magát az odavezető, viszontagságos utat is kijelölték.
Immáron 110 éve annak, hogy első alkalommal megjelent a Tenger c. folyóirat, amely két világháborút is átvészelve a Magyar Adria Egyesület tudományos, társadalmi, közgazdasági és tengerészeti havi képes közlönye volt egészen 1944-ig.
Szövetségi edzőtábor keretében a helyszínen készültek a fiatal magyar vitorlázók az egy hónap múlva kezdődő olaszországi Garda-tavi ifjúsági világbajnokságra.
És éget veszettül! Szellő alig rezdül. Más bajom nincs? De nincs ám! Sőt, kitűnően érzem magamat. Elvonultak a ciklonok meg a frontok, tombol a június. Indulhatunk túrázni! Kell ennél jobb? Mi újság van nyugat felé? Lássuk a középső medence szépségeit.
Mondhattam volna interdiszciplinális vitorlázatot, de a vitorlagyártók teljesítményének rangsorolása inkább hit, mint tudományos megalapozottság kérdése.
Ha egy hajón 6 gyártó, illetve varroda termékeivel találkozunk, akkor ne keressünk márkahű elkötelezettséget, de az sem biztos, hogy a kavalkád valamiféle kaotikus megközelítés eredménye.