Elindult a zarándoklat. A programot szervező 15 éves Sea Knights, a Tengeri Lovagok Társasága az eseményt összekötötte egy ünnepélyes tagfelvételi procedúrával a rozati Ferences Rendi templom korhű díszletei között. Kívülállóként is megható pillanatoknak lehettünk tanúi a szertartás során. De mi köze egy meghirdetett zarándokút résztvevőinek az azt szervező szervezethez? Nem sok. Ahogy Európa talán legismertebb zarándok útján az El Camino-n, a Santiagóba vezető Szent Jakab úton sem kizárólag a katolikus egyház hívő keresztényei koptatják a bakancsot.
Ahhoz, hogy bepillantást nyerhessünk az út legérdekesebb stációiba, Dr. Zsigmond Gábor Phd. történész segítségét kértük. Gábor – aki mellesleg a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum főigazgató helyettese – a magyar hajózás történeti ismeretei révén autentikus partnere, hivatalosan nagykövete a tengeri zarándoklatnak.
Az útunk során rövid filmes beszámolókat készítünk, melyet a porthole.hu fő oldalán, annak folyamatosan frissülő oldalsávján érhettek el.
A tenger szeretete vajon elvezet-e a szeretet tengerére? Hovanec Zoltán kapitány tengeri zarándoklatát azért hozta létre, hogy az általa alapított Equites Maris tengeri lovagrend tagjaival bebarangolja a teljes adriai térséget Montenegrótól Olaszországig. A tavalyi túrán a csapat a Kotor-i öbölben látogatta a magyar történelem dicső emlékeit. Baráti hangulat, maradandó élmények tették izgalmassá azt a találkozót. Eltérő méretű hajókon nem volt más feladat, mint A-ból B-be eljutva követni a szervezők által megadott programot, élvezni a tartalmas együttlét örömét.
Élve a Tengeri Lovagok társaságának meghívásával részt vehettem az öt szakaszra tervezett vízi zarándoklat Dubrovnik – Kotor útvonalán. Egy abszolút kívülálló hajósként megtapasztalhattam milyen az, amikor nem cél az elsőség megszerzése, amikor se kapitányi felelőség se szervezeti elvárás terhe nem nyomaszt.
A zarándoklatok lényegét jobb, ha leginkább mint társas meditációt próbáljuk megérteni, függetlenül attól, hogy talán az összes nagy világvallás saját hitéleti megmozdulásként szeretné kisajátítani. Az európai keresztény kultúra spirituális hagyományai a zarándoklat céljaként nem csak az elérendő szent helyet, de magát az odavezető, viszontagságos utat is kijelölték.
Immáron 110 éve annak, hogy első alkalommal megjelent a Tenger c. folyóirat, amely két világháborút is átvészelve a Magyar Adria Egyesület tudományos, társadalmi, közgazdasági és tengerészeti havi képes közlönye volt egészen 1944-ig.
Szállj ki szent hegyed közül. Ím, kit a sors eddig annyit hánya, Partod ellenébe ül… Végre, csak el tudtunk indulni első túránkra. Temérdek nehézség, csapás után, kifutottunk a kéklő Balatonra. Ragyog a nap, meleg van, enyhe nyugati szellő lengedez. Mi kell még?
Az Magyar Vitorlás Szövetég közgyűlése 2025. május 30-án elfogadta a Szövetség elnökségének 2024. évi beszámolóját, a 2025. évi szakmai és pénzügyi tervét és az MVSZ örökös tiszteletbeli tagjainak választotta Antal Gábor, Holovits György (posztumusz) és Szekeres László sporttársainkat.
A Tatus, C1 25-ös - klasszikus jolle - kapitánya itt hagyott bennünket, égi vizekre eltávozott. Sokunk barátja, versenyzőtársa, „Janó” 1968 óta volt a TVSK tagja, egyike a Fonyódi Telep alapítóinak, majd 1972-1989-ig a Port Lacaj agilis telepvezetője, majd a 1985-1992-ig a TVSK elnöki tisztét töltötte be.
Az egész ott kezdődött, amikor 2003-ban egy kishajóval először teljesítettem a Balaton körbevitorlázását, vagyis a Kékszalagot. Olyan leírhatatlan élmény volt, hogy tudtam: ezt valahogy be kell mutatnom másoknak is. A következő évben egy csoda folytán sikerült felkerülnöm a Nemere II. 75-ös cirkálóra, arra a hajóra, amely akkor már több, mint 53 éve tartotta a Kékszalag időrekordját 10 óra 40 perccel. A verseny közben készített fotóimmal felkerestem a National Geographic Magazin hazai kiadóját. A képek tetszettek nekik, de a magazinban csak akkor jelenhetnek meg, ha a következő évben hivatalos megbízással, újra végigfotózom a versenyt, és a képekre az amerikai szerkesztőség is rábólint.