Ez is megoldás, de én inkább azt javasolnám, hogy fussunk neki még egyszer hátha találunk kreatív megoldást.

Ahol a legnagyobb a hiány ott születik a megoldás. Nem találunk az északi parton Tihanytól Badacsonyig könnyen megközelíthető gasztronomiailag is igényes túracélpontot? Ne adjuk fel!  Nemrég számoltunk be a fövenyesi kiszállítós projektről, de már itt is van a következő, ahol nem kiszállítanak hanem beszállítanak!

Jóérzésű vitorlázók mostanság nagy ívben elkerülik Zánka kihalt kikötőjét, nem is sejtve, hogy egy meseország épült fel a kikötő tőszomszédságában a ZEN GARDEN RESORT. A hat hektáros ősfás területen kifinomult ízléssel építettek fel egy a japán kertek hangulatát idéző pihenőfalut, fennköltebben egy pleasure resort-ot. A hely varázsát egy dús növényzettel, sziklákkal övezett tó, vízeséssel, rafináltan rejtőzködő spa-val és az aktív pihenést kiszolgáló létesítmények biztosítják. Ettől még egy hajós nem jön izgalomba, mert értékes szabadidejét inkább a saját kajütjében kucorogva szereti eltölteni, mint egy minden csodával felszerelt tóparti bungalóban. Ha azonban a Bamboo Bistro dombtetőn rejtőzködő 700 m2-es tóra néző teraszán fogyaszhatná el kifinomult ízléssel összeállított vacsoráját, szemét legeltetve az öbölben horgonyzó hajóján, na azzal már fel lehet korbácsolni leglátensebb igényeit is.

Nem feszíteném tovább a húrt elmesélem, hogyan juthatunk be a menyországba, hajóval, kikötési díj és bonyolult partra szállós logisztika nélkül. Mielőtt belevágunk a kalandba érdemes egy telefonszámot nagyon megjegyezni! +3670 679 2233!

Mielőtt útra kelünk telefonáljunk, mert nincs mindennap konyha, néha ők is pihennek.

Jelezzük várható érkezésünket, és ennek megfelelően érdemes asztalt is foglalnunk.

Ha elérjük Zánka kihalt kikötőjét, vegyük célba a bal oldali kőszórás nyugati oldalán lévő nádast. Alig száz méterre meglátunk egy parti tisztást jellegzetes kétágú csonkolt fatörzzsel. A 2 méter feletti vízmélység lehetővé teszi, hogy ezt a partszakaszt akar 50-60 meterre megközelítsük és itt le is horgonyozhatunk. Akinek a horgonyzás esetleg nehézséget okoz használhatja a közelben telepített bójákat is. Újabb telefon és perceken belül érkezik egy e-RIB, hogy partra szállítson bennünket. Bár az étterem alig 100 méterre van a domboldalon, egy villanyos kisbusz szállít fel a teraszra, nehogy már gyalogolni kelljen. Érdemes elfogadnunk ezt a shuttle szolgáltatást, mert így némi kerülővel megismerhetjük a hely különleges atmoszféráját.

Mi legújabb szokásunk szerint – félve ugyan - de magunkkal vittük kedvenc kutyánkat. Nem voltunk egyedül. Az étterem nem csak kutyabarát, de a tulajdonos – vállalva a kockázatot – arra bíztatott bennünket, hogy bátran engedjük el BonBon-t, jól fogja érezni magát. Bennem felsejlett egy kép, amint örökké éhes vadászebünk látogatást tesz a konyhában, úgyhogy udvariasan visszautasítottam a lehetőséget.

Mire elfoglaltuk a helyünket a terasz kényelmes asztalánál, a nap éppen leáldozott, vöröses fénnyel megvilágítva az öbölben ringatózó hajónkat. Fejünk felett a hatalmas fák lombozatát átszőve előtűnt az a végtelen hosszúságú fényfüzér, mely sejtelmes hangulatot kölcsönzött az éjszakai erdőnek.

Parádés ételsorból választhattunk. Párom aki a húst is hússal szereti, egy jól átsült rib eye steak-et házasított a Konyari Páva vörösével, míg én egy autentikus Pho levessel pótoltam napi folyadékveszteségemet.

A deszert előtt egy szép adag tagliatelle királyrákkal, majd egy kellemes koktél, egy klasszikus Daiquiri. Miért pont Daiquiri? Az étterem, a környezet kimozdított a megszokott rutinból, egy egzotikus utazás hangulata mellé Hemingway kedvenc italát éreztem helyénvalónak. A desszert méltó befejezése ennek a különleges estének. Ha létezik kulináris orgazmus, akkor a túrógombóc sós karamellás alapokra építve biztos hatás.  Mire lesétáltunk a partra, már ott is volt a csónakos ember, hogy visszavigyen bennünket a hajóra.

Már hazafelé hajóztunk a csillagfényes éjszakában, amikor azon gondolkodtam hogy tölthetnek egy kicsit több időt ezen a csodálatos helyen anélkül hogy a szállást is igénybe vennem. Rákérdeztem, kiderült, hogy akár egy teljes napot is eltölthetünk már a Zen Garden csodálatos környezetében anélkül, hogy a Resortban szállnánk meg. Előre kiajánlott csomagok közül tudnak a vendégek választani, hogy egy igazán pihentető napban legyen részük a Zen fürdőtó mellett. A csomagokról mindent megtalálhatunk a Zen Garden weboldalán.

Ki mondta, hogy Zánkán nem lehet kikötni?