"Gyerekkorom óta vitorlásversenyző voltam. Mindig is vonzott a hajók fejlesztése, tuningolása. Körülbelül tizenöt éves lehettem, amikor az első hajóépítésekben segédként részt vettem. Egyszer aztán lehetőségem nyílt egy hajógyártósablon kibérlésére, édesapámtól kértem kölcsön pénzt, hogy meg tudjam építeni életem első nagyhajóját. A hajó sikeresen elkészült, de mivel rövid használat után rájöttem, hogy másodjára, kisebb átalakításokkal jobbat tudnék építeni, a hajót eladtam, az árából pedig szerszámokat és újabb anyagokat vásároltam. Így van ez azóta is, minden egyes új hajó építéséhez úgy állunk hozzá, hogy jobb legyen, mint az előző" - nyilatkozta korábban - még 2011-ben - Paulovits. A nemzetközi hírnévhez Russell Coutts többszörös Amerika Kupa-győztes, korábbi olimpiai bajnok új-zélandi vitorlázón keresztül vezetett az út. (Az 1851 óta megrendezett Amerika Kupa a nemzetközi professzionális vitorlázás csúcseseménye, ahol a legtapasztaltabb kapitányok és legénységek mérik össze tudásukat. A versenyt néhány évente rendezik meg a címvédő otthonában.) A világ egyik leghíresebb és legsikeresebb vitorlázója néhány évvel ezelőtt tervezett egy hajót, Paulovits cége, a Pauger Kft. pedig pályázott az árbóc készítésének jogára. Mivel az akkori cég nem volt elég ismert, más nyerte el a megbízást, annak ellenére, hogy a Pauger adta a legkedvezőbb ajánlatot. Egy sokkal kisebb alkatrész előállításával azért megbízták, és bár Paulovits nem örült az előbbiek miatt volt, elfogadta a megbízást.
Paulovits akkor azt mondta, a kérdéses alkatrészt elvitték az Adria partján szervezett beszállítói találkozóra, ahol Coutts a szériagyártás előtt még egy utolsó szemlét akart tartani a prototípus hajón és alkatrészein. "Mi voltunk a sorban az utolsók, beállítottunk egy sáros autóval este, előttünk pedig öltönyös üzletemberek álltak, és adták oda a hajóalkatrészeket Coutts egyik munkatársának. "Odatettük az alkatrészt, és eljöttünk, részemről ezzel lezárult a dolog. Másnap azonban csörgött a telefon, bejelentkezett Russel Coutts jobbkeze, hogy Coutts azt szeretné, ha megépítenénk az egész hajót" - tette hozzá Paulovits, aki akkor azt gondolta, "ez csak vicc lehet". Nem volt az.
A megrendelés után ugyanis több, a nemzetközi vitorlázásban ismert RC44-es épült a kápolnásnyéki üzemben.
Visszatérve a Raiffeisen Fifty-Fifty-re. A hajót kereken 10 évve ezelőtt robbant be az akkor szárnyát bontogató balatoni katamarános életbe. Akkor komoly sebességfölénye volt a hajónak, köszönhetően Paulovits Dénes fantasztikus megoldásainak - mondta Goszleth Marcell, a csapat taktikusa a Magyar Vitorlás Szemmel podcastjában. Ez a sebességfölény 2010-es évek közepére elolvadt. a 2016-os és 2017-es Kékszalagon már kiderült, hogy nemhogy előnye van, hanem inkább, elsősorban a súlya miatt, hátránya.
A csapat látta, hogy lépni kell, a múlt évben jutott el a fő támogató Raiffeisen és a hajó tulajdonosa és kormányosa Józsa Márton oda, hogy megteszi ezt a lépést, azaz új testeket kapott a hajó. Paulovits Dénes vezetésével és a csapat közreműködésével zajlott áttervezése, építése. Ami 2022-ben a harmadik Kékszalag elsőséget hozta el a hajónak. Úgy, hogy közben kétszer (2014-ben és most 2022-ben) saját időrekordjukat javították meg. Magyarán: az összes Kékszalag győzelmüket eddig rekorddal érték el! Az idei befutó után Paulovits Dénes is ott volt a parton, és a tőle megszokott szókimondó, finom humorral gratulált a győztes csapatnak: "Ezt jól megcsináltuk...bocsánatot kell kérni a mezőnytől!"
A Raiffeisen Fifty-Fifty-nek számos egyedi tulajdonsága van, de a vitorlázást kevésbé ismerők számára amit egyből feltűnő, hogy ez egy olyan katamarán, amelynek nem egy, hanem két árbóca van mindkét egymással párhuzamos testen, ezáltal kétszer annyi vitorlával tud "közlekedni".
Paulovits Dénes épített hajót a tizenháromszoros Kékszalag-győztes Litkey Farkasnak, és közreműködött Fa Nándor Spirit of Hungary nevű hajójának építésében. A nevéhez köthetőek a Balaton korszerű cirkálói közül a leggyorsabbnak tartott 70-es cirkálók.
Kép: Cserta Gábor