A teljes képért KATT IDE.
A fényképet a SkyViewAir csapata csinálta, gratuálunk nekik!
FaceBookon további képek a Szalagról.
7000 megapixel felbontású zoomolható légi fotó a Balatonról a 47. Kékszalag ÁRKÁD Nagydíj mezőnyéről. Az is lehet, hogy rajta vagy, de a látvány mindentől függetlenül is gyönyörű.
A teljes képért KATT IDE.
A fényképet a SkyViewAir csapata csinálta, gratuálunk nekik!
FaceBookon további képek a Szalagról.
Sok, a verseny iránt érdeklődő szurkoló tapasztalhatta: már az 55. Kékszalag Raiffeisen Nagydíj rajtja utáni pillanatokban sem működött az internetes nyomkövetés, befagyott a kép, nem frissült az adat, és gyakorlatilag a verseny nagyobbik része alatt problémákkal szembesült az, aki a küzdelem állására volt kíváncsi. A rendezői nyomkövetés a verseny első néhány órája után helyreállt, és a közvetítőkhöz is eljutottak az adatok, de a nézők csak a második nap láthatták újra a követett hajókat a nyomkövetőn. Különösen érthetetlen volt mindez annak a fényében, hogy már a tavalyi Kékszalag alatt is hibásan működött a rendszer. Németh Gábort, az Airmoniq ügyvezetőjét arról kérdeztem: miért nem sikerült idén sem a nyomkövetés?
Sokszor alig hiszünk a saját szemünknek, de mi van, ha mások látásmódjával kell megbarátkoznunk? Nem is olyan egyszerű. Ha egy fotón a Tihanyi Apátság tornyait látjuk a lebukó nap fényében, nem nehéz a saját vizuális élményraktárunkból egy hasonló képet társítva lelkendezni. Arra nem is gondolunk, hogy annak, aki még soha nem járt a Balatonon mennyire mást mutat a kép. Kalandozzunk el egy olyan ember képi világába, aki elismert művésze a fotográfiának és különös nézőpontja technikai furfangjai elvezetnek oda ahol talán egyikünk sem járt.
Az összefoglaló kisfilm után már elérhetőek a tegnapi Félszigetkerülő képei.
Az idei Kékszalaghoz gyűjtőköri napokat szervez a Magyar Nemzeti Levéltár együttműködve a Magyar Vitorlás Szövetséggel és az Europeana gyűjteménnyel. A Kékszalag Fesztivál helyszínére, Balatonfüredre, a Vitorlás térre várják mindazon naplókat, leveleket, visszaemlékezéseket, fényképeket és egyéb dokumentumokat, melyeket tulajdonosa a kulturális örökség részévé tenne. Szatucsek Zoltán a Magyar Nemzeti Levéltár Nemzetközi Kapcsolatok és Európai Uniós Projektek Igazgatóságának vezetője a Vitorlázz Itthonnak elmondta, céljuk a hazai vitorlázás, valamint a Kékszalag személyes emlékeinek megőrzése és átemelése a jövő generációi számára.
Kifelé kecmergünk a tél szorításából! Már intenzíven jelentkeznek az „elvonási tünetek” a hajózás ügyében. A tavasz közeledtének első jele, hogy megrendezésre kerül a Budapest Boat Show. Idei díszvendég a Magyar Motoros Vízisport Szövetség. Ja, kérem, változik a világ! Viszont mi, túravitorlázók is ott leszünk!
Idén ünnepli a Nacra fennállásának 50. születésnapját. A Nacra 15 osztály Európa Bajnoksága pedig idén októberben kerül megrendezésre Balatonföldváron. A neves alkalomra a Nemzetközi Nacra 15 osztályszövetség, a Nacra hazai képviselete a Kenguru Sailing, a Magyar Nacra 15 osztályszövetség, illetve Team Kaáli katamarán csapat együttműködésben pályázatot hirdet. A pályázat tárgya, egy verseny felszereltséggel bíró Nacra 15 utánpótlás katamarán használata a 2025-ös évadra.
Február első hete, a szokásos program: túra a HidegenLégióval. Vasárnap indulunk, még előtte jó lesz egy kicsit foglalkozni a hajóval. A kikötőben is régen jártam. Lassan egy éve, hogy átköltöztem az Y Yacht Clubba. Akkorra a kikötő már elkészült, de a hatalmas parti terület leginkább az ígéret földje volt. Nagyon kellett a fantázia, hogy belelássunk az azóta megvalósult létesítmények, szolgáltatások még felsorolni is hosszú listájába. Azért a szezonban így sem volt sok fennakadás, egymás után vehettük birtokba az elkészült parti létesítményeket, és ami a legfontosabb: volt egy korán nyitó pop-up büfé kellemes választékkal. Késő ősszel, talán a tél elején még munkagépek zakatoltak a parton, mára ez a munka is bevégeztetett, lehet jönni csodálkozni!
Megjelent a nemzetközi Dragon osztály 2025-ös évkönyve, amelynek cikkei között két magyar szakember írásai is vezető helyet foglalnak el. Toronyi Bence, az MVSZ Technikai bizottságának elnöke, a Dragon nemzetközi főfelmérője a fából készült hajók felújításának felmérési vonatkozásairól írt cikket. Náray Vilmos, nemzetközi versenybíró, a magyar osztályszövetség elnöke pedig a Dragon osztály számára legfontosabb 2025. évi szabályváltozásokat vette górcső alá.
2025. February 8.
Korábban azt hittük, hogy a célban a másfél órás időkülönbség kicsi a Vendée Globe-on. Most kiderült, hogy nem.
2024. October 7.
Tizenegy éve finnezek amiből tizet nyugodtan le is tagadhatnék. Az a fajta vagyok aki minden megszerzett tudás után többet szeretne tanulni
...2020. October 30.