A kezdeményezés a Wein János Alapítvány, a Fővárosi Vízművek és a Vízimentők Magyarországi Szakszolgálata együttműködésének köszönhetően valósulhatott meg.
A már korábban megkezdett egyeztetések befejeztével az Országos Mentőszolgálat háttértámogatásával, a Vízimentők szakszolgálata szakértelmére támaszkodva üzemel majd a mentőhajó. Kezdetben csak nappal, majd ezt követően már nyújtott műszakban a Szentendrei-sziget déli csúcsától a Csepel-sziget északi csúcsáig, a későbbiekben kiterjesztve az útvonalat a Szentendrei-sziget kis-dunai oldalára, és végül a Szentendrei-sziget nagy-dunai oldalára is.
A Fővárosi Vízművek anyagi támogatásával megvásárolt és átalakított, a Főváros ivóvízbázisainak helyet adó északi és déli Duna-szakaszon szolgálatot teljesítő hajót az ötletgazdák reményei szerint újabb járművek beszerzése követi, amelyek a vízimentési szolgálat fejlesztésével együtt járulnak majd hozzá a folyót használók, a Duna kijelölt szakaszain fürdőzők, illetve a vízisportokat űzők nagyobb biztonságához.
A speciális hajó a tervek szerint pünkösdkor áll majd szolgálatba a Szentendrei-sziget és a Csepel-sziget között. A mentőhajón reflektorok is vannak az éjszaki mentéshez és akár 80 kilométer/órás sebességre is képes. Bagyó Sándor, a vitorlásversenyekről is ismert Vízimentők Magyarországi Szakszolgálatának elnöke arról beszélt: van egy fejlődő vízi turizmus, "vízi élet", menetrend szerinti közlekedés. Ezért akárcsak a közúton, a vízen is szükség van a segítségre.
Forrás: Wein János Alapítvány, MTI, Fővárosi Vízművek, VMSZ - Vízimentők Magyarországi Szakszolgálata