A Hévíz-Balaton Airport Kft. ügyvezető igazgatója, Benkő Attila a sajtótájékoztatón a következőt mondta: “A reptéri üzemeltetési kötelezettségeinken kívül fontos feladatunk a repülőtéri vészhelyzetekre való felkészülés. A repülőtér beavatkozási területe nemcsak a reptér üzemi területére terjed ki, hanem 8 km-es körzeten belül még vannak beavatkozási kötelezettségeink. A szárazföldi beavatkozásokhoz szükséges eszközökkel rendelkezik is a repülőtér, de a mocsaras, lápos területeken nem igazán tudunk a tűzoltófelszereléseinkkel mozogni. Ezért kötöttünk együttműködési megállapodást a VMSZ-szel, mert most már van olyan mentőeszközük, amivel tudnak segíteni, amennyiben egy légijármű itt, a Kis-Balaton területén kerül bajba.
És itt szeretnék köszönetet mondani a Nyugat-dunántúli Vízügyi Igazgatóságnak és a Balaton-Felvidéki Nemzeti Parknak -aki a terület kezelője-, hogy megértették, hogy ezekre a vészhelyzetekre megoldást kell találnunk és segítették a mentési gyakorlatokat.”
Busa Tamás, a Nyugat-dunántúli Vízügyi Igazgatóság műszaki igazgatóhelyettese ezt mondta a mentési gyakorlatok kapcsán:
“Köszönjük szépen, hogy minden érintett szervezet előre gondolkodik és felkészül egy ilyen vészhelyzetre. A Kis-Balaton Vízvédelmi Rendszer egy összetett műszaki és egyben egy gyönyörű természetvédelmi terület, amire büszkék vagyunk. Ezen a területen úgy kell a vízgazdálkodást végezzük, hogy a Balaton vizét és a természeti értékeket is védjük. Nagyon fontos kötelezettségünk, hogy az esetleges vízminőségi kárelhárítási feladatokat elvégezzük. Fel vagyunk készülve, hogy azonnal el tudjuk kezdeni a védekezést, védelmi anyagokkal, gépekkel és szaktudással, ehhez tud jelentősen hozzájárulni az airboat, amit a vízimentők most üzembe helyeztek.”
Bagyó Sándor, a Vízimentők Magyarországi Szakszolgálatának elnöke a következőket mondta új mentőeszközeinkről:
“Az elmúlt 25 évben számtalan hatósággal működtünk együtt, amennyiben a mi szaktudásunkra, eszközeinkre volt szükség ahhoz, hogy segíteni tudjunk. A Kis-Balaton egy speciális terület, ahol csak merev aljú, légcsavaros hajóval lehet hatékonyan vízimentést, kárelhárítást végezni. Ugyanez igaz a befagyott vízre is. Több éve kezdtünk el dolgozni azon, hogy hozzájussunk egy légcsavaros hajóhoz, ami jégen és mocsaras, zsombékos területen is tud haladni. Egy ilyen eszköz piaci ára nagyon magas, egy csehországi tulajdonossal két éven át alkudoztunk azért, hogy meg tudjuk venni ezt a két, úgynevezett airboatot.
A Nyugat-dunántúli Vízügyi Igazgatóságnak és a Balaton-Felvidéki Nemzeti Park Igazgatóságnak köszönjük szépen a közös gondolkodást és azt, hogy lehetőséget biztosítottak nekünk arra, hogy elég tapasztalatot szerezzünk és károkozás nélkül tudjunk mentési gyakorlatot végezni az airboatokkal.
Az airbotjainkat az országban bárhol be tudjuk vetni, mert utánfutóval könnyen tudjuk ezeket szállítani.”