Elsősorban engedjétek meg, hogy mindannyiunk nevében, nagyon szépen megköszönjem, hogy foglalkoztak velünk, és szíves fáradozásuk eredményeképpen módot adtak arra, hogy elejét véve mindenféle szóbeszédnek, pontos információval rendelkezzünk a minket – tisztelt olvasóinkat – foglalkoztató és érintő ügyek állásáról.
Vegyük tehát szépen sorba őket! Változtatás nélkül idézem a BHZRT hivatalos válaszait, a magánvéleményemet zárójelben fűzöm hozzájuk – miért is nem vagyok képes befogni a pofámat -.
- Még nem kaptunk számlát (csak szerződést) a 2018 éves befizetésre. Mikorra várhatjuk?
Pénzügyi osztályunk előzetes információi szerint március 15-e után kezdik a számlák kiküldését. A BAHART a vitorlásbérlői felé kiküldött szerződéssel együtt megküldött tájékoztató levélben minden bérlőt részletesen informált arról, hogy a számlakiállítás hogyan zajlik. (Rendben, akkor várok türelemmel, addig a steksz ott duzzad a számlámon. De jó is nézni, hogy ennyi lóvém van!)
- Balatonföldváron jó pár farcölöp lötyög, szétesés határán van, korhadt (többek között az enyém is). Reménykedhetünk a cserében?
Több BAHART vitorláskikötőben folytatjuk a tavalyi évben elkezdett ütemterv alapján a farcölöpök cseréjét, így Balatonföldváron is. Az elmúlt két évben cégszinten több mint 230 darab cölöpöt cseréltünk ki, idén további 115 cölöp cseréjét tervezzük a 11 BAHART vitorláskikötőben, ami többszöröse a korábbi mennyiségeknek. Ezt a munkát mindig szisztematikusan, tervezetten végezi Társaságunk a rendelkezésre álló kapacitások és időkorlátok függvényében a tavaszi és őszi időszakban. (Szóval igen, hamarosan cserélni fogják. Remek! Így én sem kényszerülök rá, hogy a farhorgonnyal biztosítsak, pont a daru elé lógatva.)
- Várható–e a közeljövőben az „Öreg Tihany” kikötő bővítése, valamint a hullámtörő móló megépítése?
A Tihanyi Vitorláskikötő vonatkozásában valóban készültek fejlesztési tervek, koncepciók. Jelenleg a projekt egyelőre olyan fázisban van, hogy erről bővebb tájékoztatást nem tudunk adni. Természetesen maximálisan törekszünk az eddigiekhez hasonlóan a naprakész információk rendelkezésre bocsátására, minden más bérlőinket érintő témához hasonlóan ebben is. (Na, számomra úgy tűnik, hogy ez bizony egyelőre megfeneklett. Vegyük tudomásul. Ha mód nyílik rá, nyilván nekiállnak, úgy, ahogy Alsóörsöt megcsinálták, meg a Fonyód kibővítését, és még sok mást is. Foglalkozzunk azzal, amit mi megtehetünk! Abban holt biztos vagyok, hogy mélyen tisztelt olvasóink, valamint mi, klubtagok, tökéletesen, helytakarékosan kötünk ki. Segítsük ebben tapasztalatlanabb társainkat! Figyelmeztessük, hogy húzza a hajóját egy–két méterrel beljebb vagy – nagyteknő esetén – kijjebb, hogy még valaki odaférhessen. Illetve, a partfalnál ne álljon keresztbe – három helyet elfoglalva –, hanem dobjon farhorgonyt és orral kössön két bikára. Mentesítsük a kikötőmestereket, ahol csak tudjuk, hiszen van dolguk elég. Ha viszont megérkezik a „nagyarc vagy az izomagy”, és esetleges észrevételünkre parttalan vitát provokál – elhajt, lehülyéz –, ne habozzunk, hogy az „irodában” jelezzük. Meg fog történni a kívánt intézkedés, erre számtalan példával élhetnék. Előre is köszönöm együttműködéseteket!)
- Csopak aprócska kikötőjében lesz–e pár valódi vendéghely, vagy marad a „menetrendszerű” járattal való osztozkodás – kerülgetés.
Tekintettel arra, hogy a BAHART csopaki vitorláskikötőjében mindössze 11 kikötőhely található, és azokra 100%-ban bérleti szerződések kerültek megkötésre, így a kikötő adottságai és kapacitás korlátai miatt, vendéghelyet kialakítani sajnos nem áll módunkban. Csopak vitorláskikötőt nem is hirdetjük, mint túrázási lehetőséget sem kiadványainkban, sem az interneten, az ide érkező túrázókat igyekszünk maximálisan kiszolgálni a lehetőségekhez mérten. (Ez van. Előbb vagy utóbb nyilván eszükbe jut – lesz rá pénz – ide is úszómólókat biggyeszteni. Addig viszont „osztozkodnunk kell a menetrendszerűvel”. Igen határozottan kérek viszont nemre, életkorra, anyagi helyzetre, vallási hovatartozásra valamint pártállásra való tekintet nélkül mindenkit, hogy pontosan tájékozódjon a menetrendről, illetve maradéktalanul tartsa be azt, amit a kedves kikötőmester – aki mindent elkövet azért, hogy megoldja problémáinkat – mond. És ne akkor kezdjünk el pekvancolni meg vakaródzni, amikor a vízibusz már ott dudál a nyakunkban, hanem legkésőbb negyed órával a várható érkezése előtt tűnjünk el onnan a bal fenébe! És ne ott tekeregjünk, tolatgassunk az útjában – bámulva, mint az okos kutya –. Gondoljunk arra, hogy ez – ha szűkös is – egy lehetőség az itt tartózkodásra, amit a BHZRT a menetrendszerű forgalom zavarása esetén egy pillanat alatt megszűntethet. Ne éljünk vissza a helyzettel, ne adjunk rá okot! Köszönöm megértéseteket!
- Több helyről hallottam, hogy Révfülöpön tervezik a vitorláskikötő megépítését. Lesz ehhez köze a BHZRT–nek? Érvényes lesz oda a „háromszög matrica”?
Révfülöpön jelenleg nincs vitorláskikötő-fejlesztési tervünk, engedélyünk, így ez a kérdés nem releváns a BAHART tekintetében. Társaságunk nyitott arra, hogy más kikötőkkel együttműködve, kölcsönösen előnyös feltételek mentén bővítse saját bérlői számára a túrázási lehetőségek körét. Érdemi választ erre a kérdésre a kikötő megépítését és megnyitását követően tudunk adni. (Oké, fogtam. Majd elválik, várjuk türelemmel.)
- Megmarad–e idén is az átjárhatóság a TVSK, illetve a Keszthely Marina Vitorláskikötő tekintetében?
A tavalyi feltételekkel továbbra is biztosítjuk a kölcsönös kikötőhasználatot a TVSK és a Keszthely Marina Vitorláskikötők esetében. (Hurrá!!! Nagyon-nagyon szépen köszönjük!)
- A Balatonfüreden nagy dirrel – durral épülő „túrakikötőt” – persze megnyitását követően – mi is (BHZRT bérlői) használhatjuk ingyenesen?
Társaságunk nyitott arra, hogy más kikötőkkel együttműködve, kölcsönösen előnyös feltételek mentén bővítse saját bérlői számára a túrázási lehetőségek körét. Érdemi választ erre a kérdésre a kikötő megépítését és megnyitását követően tudunk adni. (Majd meglátjuk. A BAHART-on nyilván nem fog múlni. Én legalábbis bízom benne, hogy sikerülhet.)
- A VITORLÁSKIKÖTŐK A BALATON KÖRÜL című kiadványuk (amit nagyon szépnek, jónak, hasznosnak és tartalmasnak érzek) a Keszthely túrakikötőt (régi közforgalmú hajóállomáson) úgy jelöli, hogy a szolgáltatások között a WC és Zuhanyozó is szerepel.
- Tavaly szeptember végén ezek délután 17 óra után, vasráccsal elkerítve, csont keményen zárva voltak. Idén ez másképp lesz?
Mivel a vizesblokk a hajóállomás épületében található, így a nagyhajós forgalomhoz van igazítva a vizesblokk nyitvatartási ideje. Sajnos az elmúlt évek tapasztalatai miatt kellett a személyzet jelenlétéhez igazítani a vizesblokk nyitvatartási rendjét, mivel felügyelet nélkül áldatlan állapotok uralkodtak a vizesblokkban. Tájékoztatóinkat ennek mentén javítjuk, köszönjük az észrevételt! (Ez bizony szent igaz! Nem egyszer együtt takarítottam reggel a kedves pénztáros hölggyel az illemhelyeket, a zuhanyozóval - az árvaszúnyog mizériától eltekintve - nem volt gond. A WC – t sem a vitorlázók rondították össze, hanem – mivel pénzbedobásra is nyílik – a kedves és intelligens egyéb arra járó, igényes kikapcsolódásra vágyó urak és hölgyek. Talán mégis lehetne valami köztes megoldást találni, bár, mivel a Phoenix Marina Keszthely megmaradt, így nem olyan húsbavágó.)
- Balatonmáriafürdő túrakikötő. Ha a Jóisten megsegít kellő vízmélységgel és beférünk, valóban élnek az ott feltüntetett szolgáltatások?
5 kikötőhelyet használhatnak Balatonmáriafürdőn a BAHART matricával rendelkezők, a vizesblokk és a kikötőmester szolgáltatást a Máriai Túravitorlás Egyesület biztosítja. (Utána szimatolok a vízmélységnek, és ha elégséges, akkor hát, uccu neki! Kitaláljuk, miért is érdemes ott kikötni. Ezt a lehetőséget is köszönjük.)
Ennyi tehát az információnk. Még egyszer nagyon – nagyon hálásan köszönjük!
Mennyi helyre mehetünk! Temérdek szépség várhat ránk, rengeteg élményben részesülhetünk!
És még mi minden történhet meg túráink során? Ezekkel szeretnék foglalkozni a következő írásomban.
2018. 03. 15
Jó szelet (tiszta vizet): Merlin!