2019 sem fukarkodott eseményekben, de mint minden év, ez is egy kicsit más volt, mint a többi. Nézzük rögtön a legolvasottabb cikk témakörét. Hagyományosan a Kékszalaghoz köthető a nagy olvasottság, vagy legalább ott van a top10-ben. Idén ez nem így történt. Változó médiafogyasztási szokások? Talán. Ott voltunk, tudósítottunk és az MVSZ-el közösen kezelt Kékszalag Percről Percre FaceBook csoport több mint 1600 tagja számára tettük követhetővé az eseményt. Az összefoglaló videó sajátos nézőpontból mutatja meg nekünk, hogy milyen volt az 51. Kékszalag:

De a cikkek olvasottságának tükrében más a helyzet.

Az Ezüst szalag vitte idén a prímet, méghozzá Fazekas János „Türelemjáték a holdfényben - Ezüstszalag 2019” cikke, melyre több mint tízezren voltak, voltatok kíváncsiak!
Az élményekhez nem kell 100 milliós versenyhajón vitorlázni, egy YSIII-mas vitorlással ugyanakkora kihívás teljesíteni azokat a távokat/versenyeket.
A ViNo-Bá 2.0 remekül példázza ezt. Menni kell, vitorlázni kell, túrázni kell, versenyezni kell! Legyen hozzá egy hajó, legyen rajta jókedvű legénység és jusson idő a vitorlázásra. Minden más mellékes.

Hagemann László számolt be az idei Dolfin Országos Bajnokságról, amire szintén több ezren voltatok kíváncsiak, jóllehet a szél itt sem az erősebbik oldalát mutatta.

A BAHART regatta versenysorozat cikkei is a legolvasottabbak között szerepelnek, de a Kalóz Bajnokságról szóló beszámoló is ezres olvasótábort vonzott.

Nem csak versenyek fértek be a top 10-be.
Szabó Imre váratlanul jött Atlanti-óceáni kalandozásai is sokunkat olvasásra bírtak. Nem csoda, hiszen nem gyakran történik meg, hogy egyik pillanatban még a kávénkat iszogatjuk, majd 1 nappal később már egy hibás autopilottal és képzetlen legénységgel felszerelt hajón küzdünk az elemekkel a Gibraltár-Madeira-Tenerife-Gran Canaria térségben. Ami azt illeti előfordulhatna gyakrabban is ilyesmi.

Kedvelem az olyan versenyeket, amik túrák, meg az olyan túrákat is, amik versenyek. Nem csak én vagyok ezzel így, valószínűleg ezért örvend töretlen érdeklődésnek a Csillagtúra, amit idén 39. alkalommal rendeztek meg. Klajner Gyula számolt be arról, hogy az E30-as Zarándokon hogyan is zajlott az embert próbáló megmérettetés.
Talán nem teljesen meglepő, hogy itt sem volt sok szél. Viszont a Csillagtúra szempontjából ez nem is annyira lényeges, hiszen 24 órát kell vízen lenni és összegyűjteni a legtöbb pontot.
Jól jellemzi az elhivatottságot, hogy a győztes hajó a Nagymágus kormányosának történetesen gipszben volt a keze. De ilyen apróságok nem tántoríthatnak el egy igazi vitorlázót a hajózástól.

Ilyen elszántságot kívánok én is a 2020-as szezonra!

Jó szelet, rövid telet, boldog új évet kíván a Porthole csapata minden kedves olvasónak!