Címke: kékszalag

Több száz fával lesz gazdagabb a természet a Kékszalagnak köszönhetően

Bár a vitorlázás a környezetbarát sportok közé sorolható, hiszen mindig megújuló szélenergia hajtja, a sportág és a Balaton ünnepeként ismert Kékszalag pedig a tradíciók ápolása mellett az innovációkról szól.

Innováció, tradíció, fenntarthatóság - ilyen lesz az 54. Kékszalag Raiffeisen Nagydíj

2022. július 14-én, 9.00 órakor rajtol el az 54. Kékszalag Raiffeisen Nagydíj. Európa legnagyobb és legnépszerűbb tókerülő versenyén minden eddiginél több résztvevőre számít a Magyar Vitorlás Szövetség. A Regatta az idei esztendőben is több napos vitorlás ünnep lesz, a verseny ideje alatt kiállítókkal, parti programokkal, és óriás kivetítővel várják az érdeklődőket Balatonfüreden.

Rajzold meg te is a fenntartható Balatonodat!

2022. július 14-én rajtol az 54. Kékszalag Raiffeisen Nagydíj, Európa leghosszabb tókerülő vitorlásversenye. ⛵️⛵️A Balaton ünnepén az idei évben a fenntarthatóság kapta a fő szerepet.

Kékszalagot télen? Nooooormális?

Előzmények: Lelkes vitorlázók - Czégai Péter, Domonkos Gábor, Szabó Zoltán és Török László - kieszelték, hogy az unalmas, eseménytelen, hideg téli estén, a kandallóban ropogó tűz merengve nézése helyett, inkább vitorlázni kéne menni. Ha már mindenki úgyis fejből tudja a legnépesebb vitorlás verseny, a Kékszalag útvonalát, akkor mi bajuk lehet, ha végigmennek rajta télvíz idején.

Újból benépesül a Balaton

Ahogy az mindenhol, így a Balatonon és a vitorlázásban is rendkívüli helyzetet okozott a lassan már két éve tartó koronavírus-járvány. Még mindig bizonytalanságot okoz a pandémia, de már 2021-ben is történt előrelépés, talán az idei év még jobban alakul, azaz lassacskán vissza lehet térni a járvány előtti megszokott menetrendhez.

Elkészült az MVSZ 53. Kékszalag Raiffeisen Nagydíj összefoglaló filmje

Eufórikus a hangulat sportágunkban, hiszen Berecz Zsombor fantasztikus teljesítményt nyújtva ezüstérmes lett az olimpián, megszerezve a magyar vitorlássport legfényesebben csillogó ötkarikás érmét, de büszkék vagyunk Érdi Mária 13. és Vadnai Benjamin 18. helyezésére is.

Kékszalag a versenyek versenye?

Jártatok már Kékszalag díjkiosztón? Hát az nem semmi! Folyamatosan érkeznek a színpadi dobogóra különféle csapatok, van, hogy tizenvalahányan, van, hogy csak hárman. Aztán olyan is van, hogy egy egy csapat kétszer háromszor is megjelenik. Azt hittem értem a rendszert, de végül is feladtam. Az tuti, hogy aki ott van a Gyógy téri ünnepen az vagy kap valamit, vagy hozzátartozója valakinek, aki kap valamit.

Összefoglaló film az 53. Kékszalag Raiffeisen Nagydíjról

Ez az első összefoglaló film az 53. Kékszalag Raiffeisen Nagydíjról. Köszönet érte az M4 Sportnak. Ilyenek voltak a közvetítés legszebb, legfontosabb és legérdekesebb pillanatai.

A kitartás diadala - újabb megható zárás a Kékszalagon

A Szelíd és az RSM csapata a füredi célban: ezúttal is megható pillanatokkal zárult az 53. Kékszalag Raiffeisen Nagydíj.

A Kékszalagon innen és túl is van élet

Tudjuk, hogy mindjárt kezdetét veszi a „Kékszalag-világbajnokság”. Tudjuk, hogy a visszaszámlálás már megkezdődött. Tudtuk már 1 évvel ezelőtt, hogy egy év múlva lesz és egy hónappal ezelőtt is, hogy egy hónap múlva lesz.

Vegyes csapatokkal a Kékszalagon

Két ismert zászlóhajóval népszerűsíti a női vitorlázókat és a vegyes csapatokat a Women On Water Hungary (WOW) a július 22-én Balatonfüredről rajtoló 53. Kékszalag Raiffeisen Nagydíjon. Az egyik legismertebb balatoni cirkáló, a 75-ös cirkáló Sirocco és a Soponyai Géza építette Nautic 44 CR típusú vitorlás, az Avatar egyaránt nőkkel a fedélzeten vág neki Európa legrégebbi és leghosszabb tókerülő versenyének. A szervezet arra bíztatja a versenyen résztvevő vegyes csapatokat, hogy tűzzék ki a WOW magenta zászlóját a hajójukra, ha nőkkel/lányokkal együtt, vegyes csapatokban, vagy tisztán női csapatokkal indulnak el a tókerülőn.

A tavalyi Kékszalag utolsó befutójának a története

Az 52. Kékszalag Raiffeisen Nagydíj utolsónak befutott hajója 8:56:26 órakor, azaz körülbelül három és fél perccel a szombat reggel 9 órai limitidő előtt, a Yardstick II. csoportban értékelt Libra nevű hajó volt. A kormányossal, Simon Zoltánnal (Zamárdi Vitorlás Egylet) beszélgettem, egyebek közt arról, hogy Kékszalagot nyerni nehéz, de utolsó érvényes befutónak lenni sem könnyű...

Ilyen lesz az idei Kékszalag: Interjú a Magyar Vitorlás Szövetség főtitkárával

Számos újdonsággal készül a szervező Magyar Vitorlás Szövetség az 53. Kékszalag Raiffeisen Nagydíjra, valamint az azt körülvevő fesztiválra. Európa legnagyobb tókerülő versenyének ünnepe a vitorlázók körében főpróbának nevezett Fehér Szalaggal indul, ugyanis a tervek szerint a szombati verseny rajtja előtt látványosan felvonulnak a balatonfüredi móló előtt az eddigi Kékszalag-győztes hajók. Az 53. Kékszalag rajtját megelőző délutánon pedig e-sailing magyar bajnokságra kerül sor a Vitorlás téren. A Fesztivál ideje alatt megjelennek a modellvitorlások is, valamint idén a Kékszalag másnapján a tervek szerint ismét megrendezik a nagy sikerű katamarán gyorsasági versenyt is Audi Speed Challenge elnevezéssel. Minderről beszélgettünk Holczhauser Andrással, a Magyar Vitorlás Szövetség főtitkárával.

A Kékszalag eddigi győztesei előtt tiszteleg a Fehér Szalag mezőnye

Különleges pillanata lesz az idei Fehér Szalag GeneralCom Nagydíjnak, hogy a Magyar Vitorlás Szövetség szervezésében a verseny első figyelmeztető jelzése előtti pillanatokban – egy erre a célra kijelölt területen - felsorakoznak majd a Kékszalag eddigi győztes hajói.

Kérés a Magyar Vitorlás Szövetségtől

A Magyar Vitorlás Szövetség hosszú távú együttműködésre lépett a vitorlázóknak teljesítményanalitikai megoldásokat nyújtó és a szövetségnek okostelefonos nyomkövetési rendszert biztosító Airmoniq nevű céggel.

Idén újra teljes lesz a Kékszalag programja

Interjú Gerendy Zoltánnal, az MVSZ elnökével

KÉKSZALAG LEGENDÁK: A KLASSZIKUS REKORDER NEMERE II., A SIROCCO ÉS A LILLAFÜRED

Szeretem az optimista embereket. Ilyen típus lehetett dr. Márkus Andor is, aki a második világháború alatt egy 75-ös cirkálót, az akkori kor egyik legnagyobb, leggyorsabb vitorlását rendelte meg a jóhírű Balatonfüredi Hajógyártól. A tölgyfából készült vitorlás a „legalkalmasabb” időben, 1944-ben lett kész, de szerencsésen átvészelte a háborút, a hajógyárat ugyanis elfoglalták a szovjet csapatok, stratégiai jelentőségű üzemként szigorúan őrizték (innen látták el árammal a közeli kórházat), így az üzemcsarnokokat sem bolygathatta senki. Nem csak a Nemere II., hanem a 75-ös cirkáló sorozat következő tagjai, a féligkész Big Boy (ma Sirocco), és a Lillafüred is itt vészelte át a nehéz heteket. Róluk később.

Kékszalag legendák: A Tramontana

A Kékszalag legeredményesebb hajója. 1940 és 1989 között hétszer volt a leggyorsabb a tókerülőn. A Balaton második legöregebb vitorlása, 1910-ben épült Hamburgban, W. von Hecht műhelyében, Tramontana II. néven.

3 hét múlva kiderül, hogy megdőlhet-e a Kékszalag rekordja

2021. július 22-én, reggel kilenc órakor rajtol el az 53. Kékszalag Raiffeisen Nagydíj. A tradicionális esemény csütörtöki sajtótájékoztatóján elhangzottak alapján, idén is több mint hatszáz hajó részvételére számít a verseny rendezője, a Magyar Vitorlás Szövetség.

Egy hónap múlva Kékszalag

Igen, már itt a nyakunkon a következő legendás Balaton kerülő túraverseny, az 53. Kékszalag Raiffeisen Nagydíj. Július 22-én, napra pontosan egy hónap múlva, csütörtökön reggel kilenckor rajt – és azt, hogy az idő rohan, elsősorban az abszolút győzelemre esélyes csapatok érzik leginkább. Az utolsó hetek a felszerelés finomításával, egy-egy titkos, csak az utolsó napok időjárás előrejelzéseinek függvényében bevetett újítással, szokatlan megoldások kikísérletezésével telnek, véglegesen összekovácsolódnak a csapatok, edzést újabb edzés követ a vízen.

1 2 3 4 5