Vendée Globe 2024-25, harminchatodik nap - két kieső
2024. December 16.
A július 18-án Balatonfüredről rajtoló 51. Kékszalag Nagydíjon induló versenyzők számára a Magyar Vitorlás Szövetség összegyűjtötte a legfontosabb tudnivalókat, készült egy összeállítás a kezdő hajósoknak és van itt még 10 tanács a biztonságos versenyzéshez. Íme.
Megvannak a 2019-es MVSz-es versenyek - Évadnyitó, Fehér Szalag, Kékszalag, nagyhajós bajnokság, Félsziget-kerülő - dátumai. Íme.
2018. július 26-án (csütörtökön) 9 órakor hetedszer rajtoltunk el a kékszalagon.
Van néhány sporttársunk(?), akik az idei Kékszalag megrendezése előtt bizonyos internetes fórumokon agresszívan támadták a Magyar Vitorlás Szövetséget (MVSz) vélt vagy valós személyes sérelmeik miatt. Sajnos ők azóta is módszeresen dolgoznak azon, hogy a balatoni vitorlázás ünnepét tönkretegyék, sárral dobálják meg közel száz, a versenyszervezésében közreműködő szakember és önkéntes munkáját, akik 72 órán át éjt nappallá téve, erejüket megfeszítve dolgoztak azon, hogy a verseny zökkenőmentesen le legyen bonyolítva.
Évről évre felmerül, hogy a Kékszalagon méltatlanul hátérbe kerül a mezőny második fele, sőt, az első 10 hajó után szinte mindenki. Kicsit tegyük ezt rendbe.
Előző szombaton kezdtük el a hajót tanulni, ez alapján kicsit korainak mondható ez a vállalkozás, de a gyenge szél előrejelzés miatt azt mondtuk, hogy megpróbáljuk és elindulunk versenyen kívül (mivel kétszemélyes a hajó, nem is mehettünk volna versenyben).
Július 25. Alsóörs – A hétvégi Forma 1 Magyar Nagydíj előtt az Aston Martin Red Bull Racing két pilótáját, az ausztrál Daniel Ricciardot és a holland Max Verstappent a Balaton hozta össze a kétszeres olimpiai bajnok vitorlás ikonokkal, Roman Hagaraval és Hans Peter Steinacherrel. Nem is akármilyen alkalomból. A négy sebesség-megszállott sportoló a magyar tengert választotta játszóteréül, hogy összecsaphassanak egymás ellen a hullámokon.
Kevesebb, mint a két hét van a Kékszalag rajtjáig, így ha azt tervezzük, hogy nekivágunk a több mint 150 kilométeres távnak, ideje alaposan felkészíteni hajónkat, legénységünket és saját magunkat is!
Indul a Kékszalag Roadshow, a 50. Kékszalag Erste Nagydíj Roadshow Balatonlellen, javában dübörög az Everness Fesztivál, szörfözhetünk a Beach Fesztivál programjain, szeretettel vár egész évben a Villa Kabala, most épp a Kabala Grill&Chill rendezvénnyel, művészek adják a kilincset a Kultkikötő színpadai!
Budapest, 2018. április 17. - Kereken 100 nap múlva, 2018. július 26-án rajtol az 50. Kékszalag Erste Nagydíj – közölte a Magyar Vitorlás Szövetség, amely rekordra, azaz több mint 600 hajós mezőnyre számít. A jubileumi versenyre meglepetésekkel, például gazdag vízparti programokkal és díjözönnel készül a szövetség.
Európa leghosszabb és legrégebbi tókerülő versenye, a Kékszalag idén jubilál: 50. alkalommal dördül el a startpisztoly július 26-án. A versenyt rendező Magyar Vitorlás Szövetség és a névadó szponzor, az Erste Bank pénteken aláírta a verseny támogatásáról szóló szándéknyilatkozatot.
A Budapest Boat Show kezdetén a Kwindoo Magyarország Kft. felajánlotta, hogy az 50. jubileumi Kékszalag verseny nyomkövetését és közvetítését korlátlan indulószámmal, minden induló hajó számára egységesen, ingyenesen biztosítja a Magyar Vitorlás Szövetség részére.
Elkészült az 50. Kékszalag Erste Bank Nagydíj versenykiírása. Mostantól kezdődhet a visszaszámlálás, elkészült ugyanis a 2018. július 26-án rajtoló jubileumi, 50. Kékszalag Erste Bank Nagydíj versenykiírása. Európa legnagyobb tókerülő vitorlásversenyének ismét az Erste a névadó szponzora, ahogy a Kékszalaghoz tartozó, kicsiknek meghirdetett Kékpántlika versenynek is.
A Fifty-Fifty neve nem ismeretlen azok előtt, akik egy kicsit is követik a magyar vitorlássportot. A magyar fejlesztésű hajó megvalósítása Paulovits Dénes és Józsa Márton nevéhez kötődik – utóbbi vízreszállása óta kormányosa is az innovatív katamaránnak.
A Lánchíd Rádió Magyar Tenger című műsorában beszélt magyar vitorlázásban rejlő lehetőségekről az Emberi Erőforrások Minisztériumának sportért felelős államtitkára, Szabó Tünde és a Magyar Vitorlás Szövetség újraválasztott elnöke, Dr. Kollár Lajos.
„Sail Vloggereket” keresnek a legismertebb magyar vitorlásverseny, a 49. Kékszalag Erste World Nagydíj idei közvetítéséhez. A versenyt rendező Magyar Vitorlás Szövetség pályázatot hirdet olyan fiatalok részére, akik szeretik a sportágat és jól kommunikálnak élőben.
Végre van egy megmérettetés, amire országszerte (de még más országokból is) érkeznek versenyzők, kíváncsi szurkolók valamint turisták. Ez egy erőpróba az idővel, időjárással, ellenfelekkel, tűrőképességgel. Itt az ellenfelek nem ellenségek, csupán küzdőTÁRSak, akik ha kell, segítenek egymásnak, nem pedig belerúgnak még kettőt a másikba, hogy előnyhöz jussanak, szinte mint egy nagy Család.
Csütörtök reggel fél hétkor még úgy volt, hogy nem rajtolunk el, de aztán minden idők második leggyorsabb menetét produkáltuk.
Idén valahogy úgy alakult, hogy a Kékszalag semmi módon nem fért bele az életembe. Se indulóként se krónikásként nem tudtam összehozni, hogy tisztességgel helytálljak, ezért mint egy nézelődő hajós közelítettem meg az eseményt.
Tudom tudom, már azt számolgatod, hogy mennyi ital kerüljön a hajóba, és milyen ellátmányt vigyetek magatokkal. Már megvan, hogy mikor hol fogtok kikötni, és melyik kocsmába mentek a verseny után... De inkább állj meg egy kicsit és gondolkozz!