Bocs, de vitorlázás ez még?
2024. June 29.
Vitorlás versenycsapatnak tekinthető-e egy olyan társaság, amelyiknek a fele nem tud vitorlázni?
Van egy csapat, akik egy új hajóval megnyerték az idei elég nehéz Kékszalagot, majd volt bennük annyi sportszerűség, no meg ünneplés utáni energia, hogy remélhetőleg hagyományt teremtve kimenjenek köszönteni az utolsó hajót, aki 48 órát vitorlázva még éppen be tudott futni időben. Most pedig elmesélik milyen is volt ez a Kékszalag győzelem belülről. Íme a csapatbeszámoló egyenesen a Racing Django fedélzetéről!
Mivel a július a nagyhajós társadalom nagy részének a Kékszalagról szól, ezért a hagyományoktól eltérően körkapcsolás sorozatunk ebben a hónapban Kékszalag különszámot kapott. A többi versenyről sem felejtkeztünk meg, azokról egy hét múlva olvashattok a Kwindoo körkapcsolásban.
Bliszter fel, NY-i széllel 10-11 csomóval jó tempóban Földvár felé vitorlázunk. Néha egy-egy pöff, beleejtünk. A víz forr a hátunk mögött, a szél hűti a bőrünket örömvitorlázás ez. Három után egy kevéssel elérjük a Földvári mólót. Ez még nem a kékszalag. Sajnos az 51. Kékszalagon ilyen szelünk nem volt.
Ezen a hétvégén, július 18-20. között rendezték meg Európa legnagyobb tókerülő versenyét, a Kékszalagot, amely ezúttal sem volt híján izgalmaknak. Abszolút győztesként a Racing Django léphetett a dobogóra, míg az egytestűek kategóriájában a Raffica futott be elsőként, ezzel az abszolút 5. helyet megszerezve. A kihívásokról és a verseny során szerzett tapasztalatokról Király Zsolt, a Raffica kormányosa mesélt.
Összesen 561 hajó nevezett az 51. Kékszalag Nagydíjra és vág neki ma reggel 9 órakor a 155 kilométeres távnak! Ebben a cikkben fogjuk összefoglalni a verseny történéseit, folyamatosan frissítve írásunkat! Mindenkinek jó versenyzést kívánunk!
Idén csak két 29er indult a Kékpántlikán, el is vitték az első két helyet. A friss szélben a mezőny a nagyobb kört teljesítette.
A csütörtökön reggel Balatonfüredről rajtoló 51. Kékszalag Nagydíj alatt az Országos Meteorológiai Szolgálat prognózisa szerint egy gyenge magassági hidegfront, illetve nyugati irányból fölénk sodródó nedves levegő teszi labilissá a légkört.
Szereti az embert próbáló feladatokat Szabó Krisztián rallykrossz Európa-bajnok autóversenyző: egy vadonatúj versenyhajóval elindul a csütörtökön rajtoló 51. Kékszalag Nagydíjon.
Több évtizedes tapasztalattal rendelkező vitorlázók mesélnek a Kékszalagról, a vitorlázásról, a lassabb hajókról és sok minden másról.
A Kékszalag versenyzőinek és nézőinek biztonsága érdekében több helyen is biztonsági zónák lesznek, amelyeket a Magyar Vitorlás Szövetség kérésére a Balatoni Vízirendészeti Rendőrkapitányság jelölt ki.
Nagy csatában és a verseny végére leálló szélben, esős időben a Litkey Farkas kormányozta Prevital nevű katamarán nyerte a Balaton keleti medencéjében szombaton megtartott Fehér Szalag GeneralCom Nagydíjat. A klasszikus hajóknak kiírt 22. Izsák Szabolcs Emlékversenyen, azaz a Classic Roundon pedig a Pomucz Tamás kormányozta Capella 70-es cirkáló szerezte meg az első helyet.
Az éjszakai menet során okozhat nehézséget a déli parton a Fonyódnál jelzett akadály.
Szombaton rajtol a Balatonon Keleti-medencét kerülő verseny, a Fehér Szalag, amit a Kékszalag főpróbájának is szokás tekinteni. Ez most nem csak a vitorlázás, hanem a nyomkövetés szempontjából is igaz lesz: a Kwindoo nyomkövető alkalmazást is most próbálhatják ki, tesztelhetik le a versenyzők - a csütörtökön rajtoló 51. Kékszalagon már kötelező lesz a használata.
Olvassátok szeretettel Szenttamási István Tamás sorait a 2018-as Kékszalagról, aki a Sirocco fedélzetén volt vendég a versenyen. Kislányát, Lilit is annyira megihlette apukája élménybeszámolója, hogy még meg is festette az éjszaka rohanó Sirocco-t.
Az 51. Kékszalag Nagydíjról szóló legfontosabb információkat a Versenyutasítás és a Versenykiírás tartalmazza. Az érintett versenyzőknek különböző nyilatkozatokat (például felelősségvállalási nyilatkozat, rajtengedélyes sportoló nyilatkozata) ki kell tölteniük a szabályok szerint.
A július 18-án Balatonfüredről rajtoló 51. Kékszalag Nagydíjon induló versenyzők számára a Magyar Vitorlás Szövetség összegyűjtötte a legfontosabb tudnivalókat, készült egy összeállítás a kezdő hajósoknak és van itt még 10 tanács a biztonságos versenyzéshez. Íme.
Megvannak a 2019-es MVSz-es versenyek - Évadnyitó, Fehér Szalag, Kékszalag, nagyhajós bajnokság, Félsziget-kerülő - dátumai. Íme.
2018. július 26-án (csütörtökön) 9 órakor hetedszer rajtoltunk el a kékszalagon.
Van néhány sporttársunk(?), akik az idei Kékszalag megrendezése előtt bizonyos internetes fórumokon agresszívan támadták a Magyar Vitorlás Szövetséget (MVSz) vélt vagy valós személyes sérelmeik miatt. Sajnos ők azóta is módszeresen dolgoznak azon, hogy a balatoni vitorlázás ünnepét tönkretegyék, sárral dobálják meg közel száz, a versenyszervezésében közreműködő szakember és önkéntes munkáját, akik 72 órán át éjt nappallá téve, erejüket megfeszítve dolgoztak azon, hogy a verseny zökkenőmentesen le legyen bonyolítva.
Évről évre felmerül, hogy a Kékszalagon méltatlanul hátérbe kerül a mezőny második fele, sőt, az első 10 hajó után szinte mindenki. Kicsit tegyük ezt rendbe.