Vendée Globe 2024-25, harminchatodik nap - két kieső
2024. December 16.
A Kékszalag záróbuliján illik mindenkinek gratulálni. Nyilván ott van mind a 30 hajóosztály dobogósa, az abszolút lista győztesei, és a különdíjjal jutalmazottak. Ez alkotja a tömeg gerincét legalább 100 csapat családtagokkal szurkolókkal.
Azt is mondhatnám, hogy a 2010-es rendezvények előkészületei már akkor elkezdődtek, amikor 2009 őszén szert tettem pár bringalámpára, elkerülendő a kerékpáros felügyeleteket ellátó közeggel kapcsolatos nézeteltéréseket...(fogvatartásom emlékére)
Mindenki készül, fejben már elhagyta a kikötőt, érződik az izgalom és a szokásos bizsergés, ami a Kékszalaggal „jár”. A kikötőben nagy a nyüzsgés, az emberek jönnek-mennek, sietnek a dolgukra.
Ilyen volt a Kékszalag, ahogy mi láttuk.
Ez az okoskodónak tűnő írás jobbító szándékkal született. Könnyű a kibicnek, mondhatná a bennfentes olvasó, de most nincsenek kibicek, mert bennfentesek se nagyon vannak. Ennek megértésére íródott a bevezető helyzetelemzés, amiből megtudjuk, hogy az Ószövetség már nem nagyon, az Új- meg ki tudja mikor lesz képes hatékonyan foglalkozni a vitorlázás legnagyobb eseményével.
Nagy várakozásokkal néztünk a Kékszalag elé. A 2010-es szalagot is szerettük, de azért 39 óra az sok. 3 millió szúnyog / négyzetméter pedig még annál is több.
Tudjuk, hogy a Kékszalag, a magyar vitorlázás legnagyobb ünnepe, az ESEMÉNY amire készülni kell egész évben, és amiről beszélni lehet évekig. Nincs két egyforma, ha a külső körülmények nyomait keressük csak a közelmúltban ott a kisvizes, a szúnyogos, a viharos, a szélcsendes, az elkalkulált, most a csütörtökös, kinek mi jut az eszébe...
Előre kell bocsátanom nem származom ( sajnos) vitorlázó dinasztiából. Ezt csak azért mondom, mert egy nagyon kedves vitorlázó barátunk aki idén nem indul a 43. Kékszalagján, amikor a döntése okáról faggattuk ő csak ennyit mondott: „Á, ez már nem ugyanaz!„
Nem ez az első alkalom, hogy a Raffica VSE színeiben női csapat is indul a Kékszalagon. 2008-ban Karácsony Réka kormányzásával, egy akkor még Magyarországon újdonságnak számító Melges 24 típusú hajóval indult a női csapat.
Július 14-én, csütörtökön 9.00 órakor rajtolnak a legnagyobb magyar vitorlásverseny, a Kékszalag résztvevői a Balatonfüred előtti rajtvonalról. A 43. Kékszalag Telekom Nagydíj legnagyobb kérdése újra: megdőlhet-e az 1955-ben felállított Kékszalag-rekord, amelyet a Nemere II. 75-ös cirkáló tart. 10 óra 40 perc alatt teljesítette a távot.
Módosítva korábbi határozatát új döntést hozott az MVSZ. Az ASSO-k immár hét fős legénységgel is indulatnak a 2011-es Kékszalagon.
Igazság az, hogy tőlünk nem szokatlan módon az idei Szalag is hetekkel korábban kezdődött! Mégpedig egy versenyfutással az idő ellen!
Igen nehéz az MVSZ határozatai mögé valami jól kiszámítható és következetes koncepciót vizionálni. Az még nem lenne baj, hogy parciális érdekek sokszor felülírják a szervezet valódi küldetését, de amikor a döntések jogszerűsége is megkérdőjelezhető, az már hitelességi kérdéseket is felvet.
Régen nem övezett ekkora érdeklődés Magyarországon egy vitorlázáshoz köthető technikai innovációt.
Aki orrhosszal szeretné nyerni a Kékszalagot. A Fehérszalagon némi előnnyel éri el a Principessa a kenesei bóját, majd láthatóan technikai problémákkal küzdve leszerel, és egy szál fokkal hazatér.
2011-ben a tókerülő parti rendezvényeinek megszervezésére egy a vitorlázásban kevéssé ismert, ám egyéb sportrendezvényekben járatos külsős cég kapott megbízást.
Több MVSz elnökségi értekezletet volt szerencsém az utóbbi időben végigücsörögni, és be kell vallanom, nem jutottam el a tisztánlátásig...