Tizenöt
2024. April 9.
A hétköznapok taposómalmában majdnem megfeledkeztünk róla, de aztán egy köszöntés eszünkbe juttatta: megint születésnapot ünneplünk itt a bl
...Nagy várakozásokkal néztünk a Kékszalag elé. A 2010-es szalagot is szerettük, de azért 39 óra az sok. 3 millió szúnyog / négyzetméter pedig még annál is több.
Tudjuk, hogy a Kékszalag, a magyar vitorlázás legnagyobb ünnepe, az ESEMÉNY amire készülni kell egész évben, és amiről beszélni lehet évekig. Nincs két egyforma, ha a külső körülmények nyomait keressük csak a közelmúltban ott a kisvizes, a szúnyogos, a viharos, a szélcsendes, az elkalkulált, most a csütörtökös, kinek mi jut az eszébe...
Előre kell bocsátanom nem származom ( sajnos) vitorlázó dinasztiából. Ezt csak azért mondom, mert egy nagyon kedves vitorlázó barátunk aki idén nem indul a 43. Kékszalagján, amikor a döntése okáról faggattuk ő csak ennyit mondott: „Á, ez már nem ugyanaz!„
Nem ez az első alkalom, hogy a Raffica VSE színeiben női csapat is indul a Kékszalagon. 2008-ban Karácsony Réka kormányzásával, egy akkor még Magyarországon újdonságnak számító Melges 24 típusú hajóval indult a női csapat.
Július 14-én, csütörtökön 9.00 órakor rajtolnak a legnagyobb magyar vitorlásverseny, a Kékszalag résztvevői a Balatonfüred előtti rajtvonalról. A 43. Kékszalag Telekom Nagydíj legnagyobb kérdése újra: megdőlhet-e az 1955-ben felállított Kékszalag-rekord, amelyet a Nemere II. 75-ös cirkáló tart. 10 óra 40 perc alatt teljesítette a távot.
Módosítva korábbi határozatát új döntést hozott az MVSZ. Az ASSO-k immár hét fős legénységgel is indulatnak a 2011-es Kékszalagon.
Igazság az, hogy tőlünk nem szokatlan módon az idei Szalag is hetekkel korábban kezdődött! Mégpedig egy versenyfutással az idő ellen!
Igen nehéz az MVSZ határozatai mögé valami jól kiszámítható és következetes koncepciót vizionálni. Az még nem lenne baj, hogy parciális érdekek sokszor felülírják a szervezet valódi küldetését, de amikor a döntések jogszerűsége is megkérdőjelezhető, az már hitelességi kérdéseket is felvet.
Régen nem övezett ekkora érdeklődés Magyarországon egy vitorlázáshoz köthető technikai innovációt.
Aki orrhosszal szeretné nyerni a Kékszalagot. A Fehérszalagon némi előnnyel éri el a Principessa a kenesei bóját, majd láthatóan technikai problémákkal küzdve leszerel, és egy szál fokkal hazatér.
2011-ben a tókerülő parti rendezvényeinek megszervezésére egy a vitorlázásban kevéssé ismert, ám egyéb sportrendezvényekben járatos külsős cég kapott megbízást.
Több MVSz elnökségi értekezletet volt szerencsém az utóbbi időben végigücsörögni, és be kell vallanom, nem jutottam el a tisztánlátásig...