Az úttörő nő, akiről valószínűleg soha nem hallottál: Nicolette Milnes Walker
2023. March 24.
Nicolette Milnes Walker volt az első nő, aki egyedül és megállás nélkül vitorlázott át Nagy-Britanniából az Egyesült Államokba.
Néhány éve rendszeresen az a megtiszteltetés ér, hogy az óvási bizottság elnökeként vehetek részt a magyar vitorlázás legnagyobb seregszemléjén, a Kékszalagon. Hatszáz hajó körüli mezőnyével és légvonalban nagyjából 160 kilométeres versenytávjával ez a regatta nagyon különbözik minden más versenytől, de így van ez akkor is, ha a szabályok tükrében vizsgáljuk.
Már a karantén alatt is edzett fiával Petrányi Zoltán a tavalyi Kékszalag győztes Racing Django kormányosa. Most az idei verseny előtt három héttel egy külföldi taktikussal folytatják az edzéseket, annak érdekében, hogy még optimálisabb beállításokat tanuljanak a katamaránon. Azt is elárulta: szinte megjósolhatatlan, hogy ki nyeri meg az 52. Kékszalag Raiffeisen Nagydíjat, ugyanis az élmezőny hajói egytől-egyig nagyesélyesek. Petrányi Zoltánnal beszélgettünk.
Új időpontban, 2020. július 30. és augusztus 1. között rendezik meg a Balaton legnagyobb vitorlásversenyét, a Kékszalagot. Az idei versenyt névadó támogatóként segíti a Raiffeisen Bank Zrt., így a verseny hivatalos neve 52. Kékszalag Raiffeisen Nagydíj lesz.
Az idén az elmúlt évekhez képest hamarabb, 2020. július 2-án csütörtökön rajtol Balatonfüredről az 52. Kékszalag Nagydíj. A verseny főtámogatója ismét a Raiffeisen Bank Zrt. lesz, amelynek köszönhetően idén számos újdonsággal készül a szervező Magyar Vitorlás Szövetség.
Az 52. Kékszalag versenykiírása már elérhető a hunsail.hu versenynaptárában.
Összetettben az 52., saját osztályában a hatodik helyen végzett első komolyabb hazai versenyén, az 51. Kékszalagon az ELAN új performance cruisere, az E4. Az Elanor nevű, több mint 10 méter hosszú vitorlás az Audi versenycsapatával és Szabó Krisztián ötszörös rallykrossz Európa-bajnokkal vágott neki a 155 kilométeres távnak a Balaton körül. A tapasztalatokról ifj. Scholtz Imrével, a hajó kormányosával, az ELAN hajókat forgalmazó Style Yacht Kft. egyik tulajdonosával beszélgettünk.
Sajátos nézőpontból adja vissza a 360fokban rögzítő kamera, hogy milyen is volt az idei Kékszalag. Mindenkinek más, de mindenkinek lassú.
Kezdhetném is ezzel a vicc átirattal, melynek az eredetije, hogy miért is jó a mazochistának. Mert ha rossz, akkor jó, ha jó, akkor rossz, tehát jó. Szóval miért is jó a Kékszalag vitorlásversenyzőinek? Kár is volna tovább fejtegetnem, mert a végső konklúzió az, hogy igenis jó! Mert akármilyen rossz, mégiscsak jó ez nekünk, különben miért állnánk oda a rajthoz és indulnánk évről-évre ezen a versenyen, szinte mindig valami új kihívást kapva a természettől is.
Van egy csapat, akik egy új hajóval megnyerték az idei elég nehéz Kékszalagot, majd volt bennük annyi sportszerűség, no meg ünneplés utáni energia, hogy remélhetőleg hagyományt teremtve kimenjenek köszönteni az utolsó hajót, aki 48 órát vitorlázva még éppen be tudott futni időben. Most pedig elmesélik milyen is volt ez a Kékszalag győzelem belülről. Íme a csapatbeszámoló egyenesen a Racing Django fedélzetéről!
Mivel a július a nagyhajós társadalom nagy részének a Kékszalagról szól, ezért a hagyományoktól eltérően körkapcsolás sorozatunk ebben a hónapban Kékszalag különszámot kapott. A többi versenyről sem felejtkeztünk meg, azokról egy hét múlva olvashattok a Kwindoo körkapcsolásban.
Bliszter fel, NY-i széllel 10-11 csomóval jó tempóban Földvár felé vitorlázunk. Néha egy-egy pöff, beleejtünk. A víz forr a hátunk mögött, a szél hűti a bőrünket örömvitorlázás ez. Három után egy kevéssel elérjük a Földvári mólót. Ez még nem a kékszalag. Sajnos az 51. Kékszalagon ilyen szelünk nem volt.
Ezen a hétvégén, július 18-20. között rendezték meg Európa legnagyobb tókerülő versenyét, a Kékszalagot, amely ezúttal sem volt híján izgalmaknak. Abszolút győztesként a Racing Django léphetett a dobogóra, míg az egytestűek kategóriájában a Raffica futott be elsőként, ezzel az abszolút 5. helyet megszerezve. A kihívásokról és a verseny során szerzett tapasztalatokról Király Zsolt, a Raffica kormányosa mesélt.
Összesen 561 hajó nevezett az 51. Kékszalag Nagydíjra és vág neki ma reggel 9 órakor a 155 kilométeres távnak! Ebben a cikkben fogjuk összefoglalni a verseny történéseit, folyamatosan frissítve írásunkat! Mindenkinek jó versenyzést kívánunk!
Idén csak két 29er indult a Kékpántlikán, el is vitték az első két helyet. A friss szélben a mezőny a nagyobb kört teljesítette.
A csütörtökön reggel Balatonfüredről rajtoló 51. Kékszalag Nagydíj alatt az Országos Meteorológiai Szolgálat prognózisa szerint egy gyenge magassági hidegfront, illetve nyugati irányból fölénk sodródó nedves levegő teszi labilissá a légkört.
Szereti az embert próbáló feladatokat Szabó Krisztián rallykrossz Európa-bajnok autóversenyző: egy vadonatúj versenyhajóval elindul a csütörtökön rajtoló 51. Kékszalag Nagydíjon.
Több évtizedes tapasztalattal rendelkező vitorlázók mesélnek a Kékszalagról, a vitorlázásról, a lassabb hajókról és sok minden másról.
A Kékszalag versenyzőinek és nézőinek biztonsága érdekében több helyen is biztonsági zónák lesznek, amelyeket a Magyar Vitorlás Szövetség kérésére a Balatoni Vízirendészeti Rendőrkapitányság jelölt ki.
Nagy csatában és a verseny végére leálló szélben, esős időben a Litkey Farkas kormányozta Prevital nevű katamarán nyerte a Balaton keleti medencéjében szombaton megtartott Fehér Szalag GeneralCom Nagydíjat. A klasszikus hajóknak kiírt 22. Izsák Szabolcs Emlékversenyen, azaz a Classic Roundon pedig a Pomucz Tamás kormányozta Capella 70-es cirkáló szerezte meg az első helyet.
Az éjszakai menet során okozhat nehézséget a déli parton a Fonyódnál jelzett akadály.